Kermis – Week 34

Ieder jaar wordt er in ons dorp Kermis georganiseerd. Het plein in het dorp staat dan vol met kermisattracties en de kroegen huren live-artiesten in en zetten buiten een bar neer. Voor de meeste mensen is dat dé gelegenheid om hun persoonlijk record ‘zoveel-mogelijk-bier-drinken-in-vier-dagen’ te verbeteren, gekleed in een kermis T-shirt. Wij deden twee dagen vrolijk mee. Zonder Kermis T-shirt, maar dat mocht de pret niet drukken. Lekker buiten rondlopen, kletsen met mensen die je één keer in het jaar tegenkomt en andere bekenden en genieten van de muziek en de gezelligheid. Ik heb mijn persoonlijk record bier drinken niet verbeterd, maar had de volgende dag dan ook geen kater. That’s the way I like it!

Oh, toch wel een kater! Maandagochtend werd ik wakker van een miauwende Bliksum. Als ik te lang uitslaap, grijpt hij in.

Ik had die avond echt geen puf om te sporten, maar wilde wel even naar buiten. J-P en ik besloten om even te kijken hoe het met ons nieuwe huis ging. Nope, nog geen verandering. De bouw begint dan ook in oktober, maar er zouden wel wat ‘voorbereidende werkzaamheden’ worden verricht dan de aannemer.

Hier word ik erg blij van, een voetbalveld op een paar meter van mijn nieuwe huis. Rekening maar dat daar de nodige voetbalpotjes gespeeld gaan worden.

Drankje doen met vriendin Nanda! Heerlijk om haar weer te zien en bij te kletsen.

Nanda en ik hebben ook nog even geshopt. M’n wenkbrauwgel was op en ik had een nieuwe dagcrème nodig voor m’n gecombineerde huidje. Ben erg tevreden over beide producten. De oogschaduw kostte slechts 50 eurocent. Meenemen!

Jean-Claude van Damme is een slimme man. (Bron: Veronica Gids)

Redigeerklusje voor een vriendin.

Nadat ik het Naked Palette had gezien in de Sephora was ik om. Die moest ik hebben. Maarre… welke van de twee? Linda kwam langs met Danny en haar twee palettes. Na een half uurtje swatchen en nadenken was ik er nog niet uit. Volgens Linda was ik een koel type en moest ik daarom Naked 2 nemen. Of was het Naked 1?

Charlie!

Welke wordt het, Charlie?

En toen was het vrijdagavond, tijd voor kermisavond nummer 1. Ik zou met Esz gaan, maar als verrassing had ze Pascal meegenomen. Vorig jaar moesten we het zonder hem doen op de kermis, dus ik was heel blij dat hij dit jaar wel meeging. Pascal is gewoon een lieverd!

Ons tweede ritje in de La Bamba was een privérit.

Zaterdagmiddag ging ik naar de bieb. Ik haalde er tien boeken, waarvan vijf christelijke! Een mooie score. De bovenste vier boeken zijn van de schrijvers van ‘De laatste bazuin’. Ik ben nu bezig in ‘Vervolgd’ en ik vind hem top! Na de derde wereldoorlog kwamen mensen erachter dat oorlogen heel vaak gaan over religies. Daarom zijn alle geloven vanaf dat moment verboden. Christenen komen natuurlijk wel stiekem bij elkaar en worden vervolgd door Paul (what’s in a name). Wat ik sterk vind aan het boek is dat gelovigen erin worden afgekraakt. Het gaat er echt in het begin hard aan toe en dat maakt het geloofwaardig. Ook staat het vol Bijbelteksten en daar ben ik ook wel fan.

Bliksum had weer eens zijn knuffelmomentje. Ik kon eindelijk een keer vastleggen wat voor rare dingen meneer dan doet.

Kermisavond nummer 2. Karlien was al eerder naar m’n huis gekomen omdat ze bleef slapen en eten. We hebben net ons haar en make-up gedaan en zijn er klaar voor. We spraken beide kermisdagen bij mij thuis af, omdat ik in de straat tegenover de kermis woon. Zondagavond was ik minder blij daarmee. De wind stond de ‘goede’ kant op, zodat we alles goed konden volgen. Zo hoorden we de liedjes woord voor woord, maar ook de irritante DJ die een liedje standaard vijf keer tussendoor even op pauze zet omdat hij iets wil zeggen.

Met drie topvrouwen.

In de La Bamba met Karlien terwijl de rest aan het wachten is.

Manlief doet express zijn pokerface. Hij had het ontzettend naar z’n zin.

De mannen gingen helemaal los in de botsauto’s. Ik heb ook even gereden en kwam erachter dat ik ook met drank op prima kan rijden. 😉 In de botsauto’s wel te verstaan, ik kruip nooit met drank op achter het stuur van m’n auto.

Jum, feestbier!

Esz en der vriend Aram. Het was ook Esz der afscheidsfeestje. Ze gaat voor een half jaar naar Italië. 😦 Ik ga je missen, lieverd!

Op zondagmiddag even bijtrekken van alle kermisdrukte. Er zit honing en thee in het masker. Wat ik erg fijn vond was dat het masker heel makkelijk eraf te halen was. Eén keer een washandje over een stukje huid en alle thee was weg. De credits gaan naar Mascha van http://www.beautygloss.nl.

 

Geef een reactie

