Rettekettet AZ – Week 33

Op donderdagochtend dacht ik nog dat ik mijn zondagmiddag bij de wedstrijd van het eerste team van JVC zou spenderen. Niet om te schrijven, dat zou mijn chef al op zich nemen, maar om te kijken of m’n schoonbroertje en de rest van zijn team de vakantie goed door waren gekomen. Of ze nog konden scoren, zeg maar. Donderdagmiddag stonden de zaken er ineens heel anders voor. Ik had de loterij gewonnen op mijn werk bij NBC en mocht die zondag gebruik maken van de seizoenskaarten van AZ! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de eredivisie niet volg, simpelweg omdat het me niet boeit welk team kampioen wordt van Nederland. Ook houd ik niet van sport op televisie. Ik wil het in het echt zien. En dan het liefst een zo hoog moeilijk niveau. Wat dat betreft kwam ik bij AZ prima aan m’n trekken. Wat een geweldig voetbal! Van AZ dan hè! Heracles was duidelijk de mindere. Ze kregen nog wel even een fraaie kansen om te scoren toen AZ een mindere fase had. Natuurlijk grepen ze die kans. Het eindresultaat: 3-1. We hebben alle prachtige doelpunten goed kunnen volgen vanaf onze plek vooraan. Wauw, wat een geweldige zondag! De rest van de week was trouwens ook top. Ik werkte drie dagen voor CastingNieuws en twee dagen voor NBC. Chef Casper had helaas geen klus voor me. Gelukkig is de komkommertijd in de sportwereld bijna voorbij. Zo had ik wel een vrij weekend dat ik spendeerde bij AZ, op het strand en bij de wok.

Natuurlijk gingen we in stijl naar AZ. Het kwam heel goed uit dat mijn nieuwe korte broek roze/rood was. Het was warm!

Ons uitzicht tijdens de wedstrijd. Alles was perfect te volgen! En nee, deze foto is niet ingezoomd.

Gert-Jan Verbeek kijkt toe hoe zijn spelers Heracles in de pan hakken.

Geef ons een goede voetbalwedstrijd en we zijn gelukkig.

En ’s avonds hadden we onze two seconds of fame tijdens Studio Sport! Schuin boven het hoofd van trainer Verbeek. J-P draagt rood en ik doe net m’n tas over m’n schouder.

Voordat alle fun begon, moest er eerst gewerkt worden. Susanna genoot weer van een weekje Italië en ik hield samen met collega Ilona de website http://www.castingnieuws.nl voor haar bij.

Wat betekende dat ik een aantal warme dagen binnen spendeerde. Veel water drinken is erg belangrijk in deze hitte.

Ik had gezelschap van Bliksem. Hij had weer één van z’n ‘ik lik alles wat ik te pakken kan krijgen’-momenten.

Gelukkig ging hij daarna braaf slapen.

En na het slapen is het natuurlijk weer tijd om op de vensterbank te kloten. Nope, niet zo onschuldig als dat ie eruit ziet. 

 

‘Het is verplicht een huidallergie-test te doen’, zo stond er op de verpakking van m’n haarverf. Flikker op! Ik maak zelf wel uit of ik een allergietest doe of niet. De verpakking was nogal wijsneuzerig maar de verf maakte alles goed. Slechts tien minuten inwerktijd en maximaal resultaat.

Ik was bij m’n ouders toen het onweer losbarstte. Samen met mijn moeder keek ik in de deuropening naar de flitsen. Toen kwam deze rakker voorbij springen. Als ik padden tegenkom, moet ik ze altijd even oppakken.

Ik maakte een sprongetje toen ik zag dat ik Spice World The Movie in z’n geheel op You Tube kon zien. Het blije gevoel verdween al snel toen ik zag dat ik alleen part 1 en 10 kon bekijken, de rest was geblokkeerd. Ik kreeg het slimme idee om te googlen en zag dat de film allang op dvd was verschenen! Gelijk besteld natuurlijk.

Bliksem heeft een nieuw slachtoffer gevonden om te overstelpen met zijn aandacht.

Weekend!! We werden uitgenodigd door Galina en Arjen om The Expendables 1 te bekijken bij hen en daarna naar de bios te gaan voor deel 2. Ik dacht dat ik 1 al had gezien, maar ik was in de war met ‘Red’. We hadden al vlees uit de vriezer gehaald en de aardappelen moesten op en wilden daardoor het eten al afslaan, totdat J-P zo slim was om aan Arjen te vragen of hij het mee kon nemen. En zodoende aten we onze eigen vlees en aardappels en deelden we de bonen.

Film kijken met Galina. Wauw, wat was The Expendables gaaf!!! Allemaal actiehelden van vroegah die nu de handen ineen slaan. Voor het goede verhaal moet je er niet heengaan, wel voor fijne actie en briljante dialogen. Ik mis Arnold Schwarzenegger als acteur en was ook dolblij dat ie z’n hoofd om de hoek stak en zei: ‘I’m back!’ En nadat we nog vol waren van deel 1, mochten we gelijk naar deel 2. Ook weer briljant!

Het moment waar ik me al de hele week op verheugde: naar het strand met m’n vrienden. Alleen Karlien staat er op, maar we waren met meer man. Wat hebben we weer genoten van de heerlijke zon, de zee, het eten en de gezelligheid.

Op het strand bedachten we dat we wel konden gaan wokken. Esz at thuis omdat haar moeder jarig was. De rest ging mee. Heerlijk buiten gegeten! Ik heb alle woks uitgeprobeerd in Den Helder en omstreken, maar Chinawok in De Stolpen blijft de beste. 

Ray at mini-spongebobs!

Pokeren!

Poes kijkt jaloers naar de fiches van Arjen.

De volgende ochtend ontbeten we buiten met een broodje ei. Lekker!

3 thoughts on “Rettekettet AZ – Week 33

Geef een reactie

