Oh Oh Den Haag

Regelmatig gaan mijn moeder en ik erop uit. We pakken dan de trein of de auto en gaan naar een stad ergens ver weg. Maandag ging de reis naar Den Haag. Ik ben eerder in Den Haag geweest om mijn visum voor Suriname op te halen bij de Ambassade en wist dus al hoe mooi de stad was. Ik hou van Den Haag omdat het zo fancy uitziet. Ik kan me ook niet verstellen dat zo’n type als Barbie er vandaan komt. We hebben maandag een rondje gelopen over het Binnenhof (waar geen kip te bekennen was, tjah, zomerreces), keken film in het Omniversum, shopten en aten. Kijk mee naar ons rondje Den Haag.

Wij hadden een vrijkaartje en togen daarom naar de bios. We kozen voor de film Under the Sea. Omniversum behoeft wel even wat uitleg. Voor degenen die er niet zijn geweest: het is een bioscoop met een doek dat ook over het plafond loopt en een soort koepelvorm heeft. ‘Wauw, wat een gave bioscoop. Ik ben wel wat gewend na alle 3D in Universal Studios, maar dit is andere koek.’ en ‘Wauw, ik zit er helemaal in.’ en ‘Wow, beweegt mijn stoel nou?’. Dat waren mijn eerste gedachtes tijdens ‘Under the Sea’. Na tien minuten mooie beelden van de zeebodem volgde de anti-climax al snel. Tygo Gernandt als voice-over die wijsneuzig zei dat de mensen het koraalrif kapot maakten. Ja, oud nieuws. Dat ging voor de rest van de film (van 35 minuten) zo door. Na afloop kwamen we in de winkel terecht waar we knuffels konden kopen om het Wereldnatuurfonds konden kopen. Ik haat het dat de moraal er zo dik bovenop ligt. M’n mama was heel blij dat ze de kaartjes cadeau had gekregen van mijn schoonmoeder. Tien euro voor een promotiefilm van 35 minuten van het WNF is behoorlijk prijzig. Omdat het doek zo huge is, kreeg ik het niet knap op de foto. De foto hieronder geeft een klein beetje een ‘beeld’.

Lunchen deden we bij Lebkov, een Amerikaans-achtig lunchcafé tussen het station en het centrum in. De balie, waar het eten en drinken besteld kan worden, ligt in het midden van de zaak, waardoor de tafeltjes eromheen lekker ruim ogen. Wij bestelden een sandwich en keken toch wat vreemd toen het meisje achter de balie twee papieren zakken tevoorschijn toverde. Daarin zat een heerlijke dubbele sandwich. Relaxt muziekje op de achtergrond, rustige gasten en een gezellige inrichting zorgde ervoor dat we lekker ontspannen aan de dag begonnen. ’s Avonds aten we een salade bij Irodion, een Grieks restaurant. De bediening was top. Gewoon vriendelijke, beleefde mensen die snel het lekkere eten brachten. Het was er rustig en dat vond ik wel fijn na zo’n dag lopen. Tussendoor deden we waar we goed in waren: shoppen! Ik werd lichtelijk hysterisch toen ik Lush zag en was de rest van de dag beneveld door de heerlijke geuren. Wat is het toch een geweldige winkel! Fijne tone of voice, lekkere producten en superaardige medewerkers. Ik heb niets gekocht, maar ben van plan los te gaan tijdens de kerstsale. We kwamen ook langs de Sephora, een winkel waar menig beautyblogger haar hart sneller van gaat kloppen. Ik wilde wel eens weten waar al die heisa goed voor was en sleurde m’n moeder de winkel binnen. Daar ontdekte ik de beautyhemel. Ze hebben allerlei fijn make-up merken en… Clinique! M’n favoriete merk foundation. Ik was toe aan een nieuwe dosis en vroeg verkoopster ‘Genesis’ om advies. Dat doe ik standaard omdat m’n huid niet altijd dezelfde tint heeft en Clinique ook regelmatig nieuwe soorten op de markt brengt. De verkoopster was heel behulpzaam en bracht de foundation over mijn hele gezicht aan, raadde me nog een poeder aan voor mijn glimmende huidje en vertelde daarna ook nog over de reinigingsproducten die bij mijn gemengde huid pasten. En dat allemaal zonder het op te dringen. De heilige graal volgens veel beautybloggers is het Naked palette, wat ze dus bij Sephora verkopen. Het is een set van 12 oogschaduws. Kosten: ongeveer 40-50 euro, afhankelijk van welk palette je neemt. Ik rolde altijd met m’n ogen als ik weer eens zo’n bericht las over het ‘geweldige’ palette. Je gaat toch geen 50 euro betalen voor een paar oogschaduws? Mijn nieuwsgierigheid won het zoals gewoonlijk wel en ik raakte het palette lichtjes aan met mijn vingertop. Vervolgens streek ik met de make-up vinger lichtjes over mijn arm. (Beautybloggers noemen dit swatchen) Een felle streep zonlicht verblindde mijn ogen. Wauw, wat een kleur! Ein-de-lijk snapte ik alle opwinding. Ik stond bijna te springen voor het schap en moest me inhouden om niet gelijk een palette mee te nemen. Drie keer raden wat ik aan mijn man vraag voor mijn verjaardag van over een maand…

Ik legde vervolgens nog een setje van 16 mini-douchegels in cupjes in m’n mandje (voor slechts 7 euro vanwege de 50% korting, volgens Genesis) en bracht alles naar de kassa. Vervolgens werd m’n moment verpest door het kassa-meisje die beweerde dat het douchepakket maar 15% korting had. Naja, prima, Genesis had zich vergist. Ik kreeg er nog wat goodies bij en wilde blij de winkel verlaten. Tot ik hoorde dat mama hetzelfde pakket wel voor 7 euro had gekregen, gekocht bij wéér een andere verkoopster. Ik moest € 11,90 aftikken. Dus ik weer terug naar de kassa. Twee verkoopsters zeiden dus 50%, mijn kassa-dame beweerde 15%. Ik legde de situatie uit. Ze zei dreigend: ‘Wie heeft dat gezegd van de 50% korting? Was ze blond of bruin?’ Ik stamelde: ‘Eh, ze had felle make-up?’ ‘Ja, maar wat voor kleur haar had ze?!’ ‘Bruin volgens mij’. Waarop de verkoopster het magazijn in stampte. Vijf minuten later kwam ze terug met het antwoord: ‘Ja, het spijt me, maar je moeder heeft gewoon geluk gehad. Ik kan je geen 50% korting geven, want dat kunnen we niet verantwoorden richting Parijs.’ Blijkbaar ligt daar het hoofdkantoor. Ik vond dat het antwoord nergens op sloeg, maar zei braaf dat ik het snapte en vroeg vervolgens m’n geld terug. Wat denk je zelf? Jammer dat zo’n kind mijn Sephora-moment moet verpesten. Ik voelde me al helemaal schuldig omdat ik het meisje dat mijn make-up zo mooi had gemaakt, had verraden aan de ‘Sephora-bitch.’

Verder heb ik nog een shortje gekocht bij Pieces. Ik heb dus helemaal geen korte shortjes die netjes genoeg zijn om in te verschijnen als de zon schijnt en ik interviews moet doen. Van m’n moeder kreeg ik haarbanden van New Look. En dat was hem! Ik heb me heel braaf ingehouden, vind ik zelf. Natuurlijk heb ik ook even alles op de foto gezet. Tadaa…

Mijn favo foundation allertijden. Normaal € 28,30 voor 30 ml. Nu €14,15 omdat ik op het tweede make-up product 50% korting kreeg.

Make Up For Ever – High Definition Powder. Dit product moet helpen om er voortaan niet meer als een glimmende goudvis uit te zien. Het kostte € 35,30 voor 10 gram.

Daily Makeup Brush Cleaner van Sephora – € 6,04 (15% korting). Mijn kwasten moeten één keer per maand gewassen worden met babyshampoo. Deze cleaner is om ze tussendoor schoon te kunnen maken. Even erop sprayen, schoonmaken en ik kan weer verder.

Gratis goodies van Sephora omdat ik zo’n voorbeeldige klant ben. Badparels voor in m’n bad in het nieuwe huis en een mini-sample. Leuk!

Haarbanden. Ideaal voor een bad hairday. Ik kreeg ze van mijn moeder. Ze kostten €2,50 en zijn te koop bij New Look.

De eerste korte broek in mijn collectie van deze zomer. € 5 bij Pieces.

One thought on “Oh Oh Den Haag

  1. Jeetje, er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open,met al die make-up dingen.
    Leuk die reactie van Wieke Biesheuvel.

Geef een reactie

