Slechte timing – Fotoalbum Week 31

De timing kan echt niet slechter. De nieuwe BTW-regeling die op 1 oktober ingaat treft ons keihard. 2% is best een hoop als je een nieuwe auto gaat kopen die pas in oktober geleverd gaat worden. Of als je een huis koopt na 24 april… Au!! Onze spaarrekening had deze week zwaar te lijden. We zijn wéér om de tafel gegaan met de makelaar om te onderhandelen (lang verhaal: makelaar schetst een mooi plaatje, maar kan zijn beloftes niet waarmaken) en zijn er nu uit. Even wachten op de nieuwe koop- en aannemingsovereenkomst en dan kan onze hypotheekverstrekker aan het werk. En de notaris… en de aannemer… Jep, ik ben dol op nieuwbouw, maar er gaat een hoop werk in zitten. Voorlopig hebben we alleen nog een grasveld met een hek eromheen en dat moeten we delen met nog vijf gezinnen. Wat gelukkig wel snel af is, is onze nieuwe auto. J-P verraste me na kinderkamp met een proefrit in de Toyota Yaris. We zijn al lange tijd op zoek naar een zuinige auto. M’n man heeft een hoop research gedaan en kwam uiteindelijk uit op de Yaris. Na kinderkamp was ik helemaal stuk, dus ik heb die zaterdag zelf niet gereden. We zijn wel alvast om de tafel gegaan met de verkoper Chris Mastemaker. Hij was een verademing na al die verkopers waar ik de afgelopen tijd mee te maken heb gehad. Beleefd, normaal, geen grote praatjes en domme grapjes, maar gewoon een vriendelijke man met een goede uitleg over de auto. Afgelopen zaterdag deed ik dan eindelijk mijn proefrit. Het was even wennen om automaat te rijden. Mijn been bleef rustig staan toen we richting een rotonde reden en m’n hersens probeerden hem aan te sporen te bewegen. Heel apart. Na twee minuten was dat gevoel weg en reed ik automaat alsof ik nooit anders had gedaan. En de auto stelde niet teleur. Wauw, ik ben verliefd! Ik kan niet wachten tot oktober als mijn auto en ik samen de weg op kunnen.

Liefde. Denk hier nog even een spoiler bij (kleintje) en een panoramadak.

Lekker geshopt in Den Burg tijdens Kinderkamp. Tijdschriften, Scheermesjes (mijn favoriet was in de aanbieding), maskertjes (0,75 per setje van twee) en de Elizabeth Arden Eight Hour Cream. Alle beautybloggers zijn lyrisch over de crème. Ze hadden er wel even bij mogen vermelden dat hij voor geen meter smeert, alsof je een dikke laag zalf probeert uit te smeren, en dat hij een aparte geur heeft. Omdat ik al m’n geld uitgaf bij Etos, kreeg ik ook nog twee nagellakjes van ze.

Ik had het zo druk met shoppen dat ik niet op het terras heb gezeten bij de andere kampleiding. Later bleek dat vriendin Nanda er ook de hele tijd bij zat. Gemiste kans dus om bij te kletsen. Mevrouw had wel tijd voor een foto voordat ze weer terug naar haar Texelse hotel moest.

M’n haar tijdens de laatste twee dagen van Kinderkamp. I love it! Het stond leuk en ik had geen last van haren in m’n gezicht, erg fijn tijdens die warme zomerweek.

En dit is het resultaat van twee dagen vlechten in je haar. Voor een dag vind ik het wel grappig. Ongeveer zes jaar geleden was dit mijn kapsel… Ik ben meegegaan met een vriendin als model voor haar kappersexamen. Zij slaagde glansrijk. Haar klasgenoot, die mij als slachtoffer had, zakte… En ik leek op een poedel. Nooit meer permanent!

Ik heb een geweldige stijltang! Ik wil nog een review erover schrijven, maar dan moet ik eerst zorgen dat ik ook een voor-foto maak van mijn haar. 😦

Het was ook de week van de pakketjes. Ik heb de kwastenset van Zoeva besteld omdat ik er veel goede verhalen over hoorde. Mijn oogschaduw zit gewoon een stuk beter als ik het aanbreng met een goede kwast.

De look die ik maakte met de kwastenset. De roze lippenstift komt uit de Glossybox. Hij voelt heerlijk zacht aan. Erg fijn om een lippenstift te hebben die je lippen niet uitdroogt.

Wijnrode nagellak van Barry M, natuurlijk uit de Glossybox. De kleur is echt prachtig! Ik heb het nagellakken nog niet helemaal onder de knie.

Mijn naam op een pakketje! Zonder adres inderdaad. Ik had het gewonnen op de blog van Agnetha (agnethavdk.blogspot.nl) en zij komt bij mij uit de buurt.

De inhoud. Ben er superblij mee!

Ik was blij verrast met het pakketje van Ark Media. Ze hebben me onverwachts een recensie-exemplaar gestuurd van Moeders Mooiste. Binnenkort volgt natuurlijk de recensie.

M’n schoonbroertje heeft tijdens zijn vakantie ook aan mij gedacht. Check deze awesome foto van Spongebob!

De twee draken.

Bliksum met z’n geisha-mondje. Hij was van het balkon afgevallen en heeft alleen dit eraan overgehouden. We waren ons rot geschrokken en de kittens mogen dus echt niet meer op het balkon. We moeten de ramen ook dichthouden, want ze klimmen gewoon in het kozijn waardoor ze half uit het raam bungelen. Doodeng!

Lekker lezen in bed. Normaal gesproken vind ik dat de boeken van Dan Brown slechte eindes hebben. Deze was wel goed. De Amerikaanse president is pro-NASA, maar de NASA heeft de laatste tijd geen bijzondere ontdekkingen gedaan. Zijn tegenstander, de senator die graag president wil worden, probeert hem onderuit te halen door het publiek daarop te wijzen. Dan vindt de NASA ineens een meteoriet met daarin fossielen. Spannend!

Het stokbrood was uitverkocht en ik moet stokbrood hebben bij mijn chili con carne. Manlief probeerde het dan maar zo. Leuk geprobeerd, schat.

M’n collega gaat regelmatig naar de Mac Donalds en vraagt dan altijd of de rest zijn bestelling door wilt geven. Zodoende had ik ijs bij de lunch. Jum!

Arjen is niet onder de indruk van z’n reuzebiertje. Hij smaakte goed!

Hallie Gallie… een spelletje waarbij je moet beschikken over een snel reactievermogen. Dat in combinatie met bier zorgde ervoor dat ik er al snel uit lag. Na een paar potjes hielden we het voor gezien en kletsten we verder op het balkon. Zo lekker om buiten te zitten tijdens een warme avond.

Meloenenschillen schijnen goed te zijn voor je huid. Ik heb gelijk een meloen gehaald en die opgegeten met onze vrienden. De schillen liggen in de vriezer.

 

Geef een reactie

