Kinderkamp – Fotoalbum Week 30

Na een week ondergedompeld te zijn geweest in wat ze noemen ‘Kinderkamp’, ben ik eruit: Kinderkamp is geweldig! Nooit verwacht dat ik het zo fijn zou vinden om met een groep drukke kinderen op een eiland te zitten. Als kind vond ik het Kinderkamp al geweldig. Een week lang lekker genieten van sport, spel, toneelstukken, bosspelen, nachtspel, bonte avond en goede studies. Als leiding erheen gaan is natuurlijk andere koek. Tijdens de voorbereidingen bleek al dat er sinds mijn laatste kamp als kind (twaalf jaar geleden) weinig was veranderd aan het programma. Het zorgde ervoor dat ik een stuk relaxter naar het kamp toe ging. Wel moest ik een paar toneelstukken doen en een studie houden voor 25 man. Slik! Ook moest ik een week lang met weinig slaap de hele dag door enthousiast blijven en vriendelijk zijn. Ging ik dat redden? Ja! Ik ben de hele week zo ontzettend gezegend door God! Ik ben nooit moe geweest, kon de hele week mezelf zijn en kwam heerlijk uit m’n comfort zone. Dat begon al toen ik vals beschuldigd werd van valse bingo en een liedje moest zingen. Aangezien de meidenslaapkamer vol hing met posters van Justin Bieber, koos ik een liedje van de Biebster. Baby! Baby! Baby! Oh! (denk hier even een hele valse stem bij). Hardop bidden? Debiel doen met een pruik op je hoofd? No problem! Tel daar nog even een heerlijk zonnetje bij op, die de hele week bij ons bleef. Plezier én waterspelen gegarandeerd. De kinderen waren alle zestien stuk voor stuk ook superleuk. Natuurlijk waren ze niet altijd even braaf, waardoor we ze een paar keer strafcorvee hebben moeten geven. Ach, dat hoort erbij. Foto’s zijn der genoeg gemaakt. Zodra ik mijn camera even kwijt was, liep een andere leider ermee in zijn of haar handen. De kwaliteit wisselt daarom sterk. Hierbij een impressie van Kinderkamp 2012!

Kinderkamp 2012!

Understatement

We openden de dag met het ‘Vlaggenlied’.

En daarna was het tijd voor ochtendgymnastiek. ‘Dit is best lekker’, dacht ik op de eerste dag, tijdens het rekken en strekken. En toen zei Ralph de sportleider: ‘We gaan nu tien keer opdrukken’. Jeej…

Ontbijten deden we in de ‘Loofhut’. Een overkapping van hout. Ik zat een keer bij een stel wolven aan tafel en bleef maar naar de andere tafels lopen om hun halflege melkpakken te ‘lenen’. De mannen hadden ‘dorst’. Dit was het resultaat: vijf lege melkpakken.

Overleg tijdens de waterspelen. De dag ervoor hadden we spontaan watergevecht. Tijdens een potje trefbal (vaste prik) werden de kinderen bekogeld door waterballonnen. Het duurde even voordat ze doorhadden dat het bij de leiding vandaan kwam die achter een paar struiken verscholen zaten. Vervolgens werd niemand gespaard. De dag dáárvoor zaten we ’s middags heerlijk bij het buitenzwembad in Den Burg. Jup, Kinderkamp is zwaar genieten.

Mijn groepje deed z’n uiterste best, maar we hebben helaas niet gewonnen. Vooral buikglijden ging als een trein.

De bonte avond had als thema ‘X-Factor’ en werd gepresenteerd door Wendy en Martijn van X-Factor. Jan Arie en ik hadden een geweldige duopresentatie. Hij als een soort bekakte Martijn en ik als aanstellerige Wendy. ‘Het is EXTRA spannend!’. Ook hadden we vier juryleden uit de bekende auditieprogramma’s. We waren echt heel grappig met z’n allen. De kinderen deden stukjes en daarna hadden we disco. De zaterdag na het kamp was ik ineens heel schor. Raar…

Bosspelletje nr 3: levend stratego! Ik was al bij de twee eerdere spellen post geweest, wat inhield dat ik lekker relaxt op het bankje mocht zitten wachten totdat er kinderen voorbij kwamen. Ik had nu wel even zin om ook mee te rennen met de kinderen.

Met Corriadne die door de kinderen Koriander werd genoemd omdat haar normale naam te moeilijk was. Samen met Wendy waren wij de vrouwelijke groepjesleiders.

Jan Arie had bedacht dat het wel leuk was om een wensballon vol te schrijven met teksten over God en die dan op te laten. We hadden er vier en dit was de enige die het deed.

Hij kwam alleen niet zo ver. Gelukkig is Hoeve Elba niet afgefikt. Anders was er volgend jaar geen 50 jaar Kinderkamp. Want jawel, dit is alweer de 49e keer dat het kamp georganiseerd wordt. Hoe cool is dat?

En terwijl de blauwe wensballon allang in de lucht hing, waren wij nog druk bezig met de onze. Hij is uiteindelijk in de vuurkorf beland. Zonde!

Creatieve Corriadne nam alle vrouwen onder handen. Dit is het resultaat.

Even op de foto met Nina. Met haar negen jaar was zij de Benjamin van de groep. De schat was dol op knuffelen maar had een beetje moeite met het opruimen van haar spullen. Alle meiden trouwens, wat was het een zwijnenstal! Maar we hadden wel posters van Justin Bieber.

Een oase van rust nu iedereen weer in Den Helder is.

Ik had m’n eigen stille tijd groepje (oftewel: samen Bijbel lezen, vragen beantwoorden, bidden en praten). Ik dacht dat ik het behoorlijk goed deed en was stiekem trots op mezelf. Ik vroeg op de laatste dag wat de meiden het leukst van Kinderkamp 2012 vonden en kreeg van twee meiden te horen: ‘Bij de schommels zitten’. Het stomst vonden ze Stille Tijd. ‘Want je praat teveel’. En Bam, Mies landt weer met beide voeten op de grond.

Geef een reactie

