Ik ga op reis en neem mee

Ik volg een hoop goede beautyblogs waar ik verhalen lees over de nieuwste nagellak, de beste foundation en handige make-up trucs. Ik vind het fijn om over beauty te leren en te lezen hoe andere mensen bloggen. Er zijn honderden beautyblogs en het lijkt wel alsof iedereen die een blog begint maar meteen over beauty blogt. Zelf heb ik ervoor gekozen om het algemener te houden. Aan de ene kant omdat ik geen beautypro ben, aan de andere kant omdat er al zoveel beautyblogs zijn en het heel moeilijk is om je te onderscheiden.

Toch vind ik het wel fijn om zo nu en dan ook eens over beauty te schrijven. Vandaag is zo’n dag waarop ik in inkijkje geef in mijn beautyland. De aanleiding is dat ik een half uur in mijn badkamer heb doorgebracht, starend naar mijn lades. Maandag vertrek ik namelijk voor zes dagen naar Texel voor Kinderkamp. En wat moet ik allemaal mee?! Voor een weekje kamp moet ik efficiënt inpakken, aangezien we alles zelf op de fiets moeten vervoeren. Ook moet ik ervoor waken om geen producten mee te nemen waar geen tijd voor is, zoals nagellak of haarmaskers. Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk mee te nemen. Benieuwd of dat gelukt is?

Allereerst de producten voor onder de douche. We zijn de hele dag in touw, rennen rond om de kinderen bij elkaar te houden, fietsen naar allerlei plekken en sporten veel, heel veel. Het begint ’s ochtends al bij de ochtendgymnastiek. Persoonlijke hygiëne wordt dan wel op prijs gesteld. Ik neem mee:

1. douchemuts (drogist), omdat ik wel iedere dag zal douchen, maar niet altijd mijn haar was. Het mag niet nat worden, anders zit het niet meer mooi. Geweldige uitvinding!;
2. droogshampoo (mini van Batiste), voor die dagen dat ik geen tijd heb om mijn haar te wassen. Ik heb dit merk nog niet gebruikt en ben erg benieuwd;
3. shampoo (mini van Nivea);
4. conditioner (mini uit hotel in Amerika) kan niet zonder, anders verandert mijn haar in touw;
5. douchegel (mini uit hotel Sun Rise in Egypte);
6. scheermesje (Venus), omdat mijn benen nu eenmaal niet een hele week glad blijven en er MISSCHIEN gezwommen gaat worden. Ik gebruik eigenlijk alleen maar Venus omdat ze zo lekker werken. Bij deze variant zit al een laagje scheerschuim, zodat ik dat niet mee hoef te nemen;
7. washandje, om mijn gezicht mee te wassen.

Door naar de producten voor bij de wastafel. De laatste drie producten spreken voor zich lijkt me. Ik gebruik een blok zeep om mijn oksels mee te wassen. Zo blijven ze de hele dag fris. Werkt beter dan de hele dag deodorant spuiten.

8. Zeep (hotelzeepje, niet het zeepje uit het blik), voor een fris gevoel;
9. tandenborstel;
10. tandpasta (Oral B);
11. deodorant (Dove), prikt niet en ruikt lekker.

Ik heb een slechte huid van mezelf en het wordt er niet beter op als ik hem vergeet schoon te maken. Reinigingsproducten zijn daarom geen overbodige luxe. Sterker nog: ik kan niet zonder.

12. Reinigingsdoekjes (Dr Van der Hoog), als vervanging voor tonic. Nog niet eerder gebruikt, dus ik ben benieuwd. Over de maskers van het merk ben ik in ieder geval tevreden;
13. wattenschijfjes (Wibra denk ik), om mijn make-up eraf te halen;
14. oogmake-up reinigingsolie (HEMA), haalt zelfs de meest hardnekkige make-up van mijn oogleden;
15. reinigingsmik (Nivea), doet niet zoveel voor mijn gezicht, dus ik stap snel over naar een ander merk. Eerst deze opmaken.

Ik wil mijn huid niet alleen schoonmaken, maar ook goed verzorgen. Op Kinderkamp zijn we ongeveer de helft van de tijd buiten. En volgens het weerbericht wordt het komende week heerlijk weer. Daarom onderstaande producten:

16. Aftersun (No-AD), ik verbrand makkelijk en aftersun is daarom een must. En als ik niet verbrand, is het vast één van de kinderen. Dit is mijn favoriet omdat hij heel goed werkt. De huid wordt gelijk gekoeld en gekalmeerd. Geen pijn meer;
17. zonnebrand (Biotherm mini), nog niet eerder geprobeerd, maar omdat hij mini is mag hij mee;
18. handcrème (H20), zelfde verhaal als bij de zonnebrand, meneer mini mag mee;
19. bodylotion (rainkissed leaves), na het scheren is mijn huid droog, bodylotion is dus een must. Ik heb deze meegenomen uit het hotel tijdens onze vakantie in Amerika. Als ik de geur ruik, ben ik weer op de plek waar ik toen was;
20. Labello, ik haal hem iedere dag een paar keer tevoorschijn om mijn lippen mee in te smeren, dus natuurlijk gaat hij ook nu mee;
21. dagcrème (diverse samples), ik heb BB-cream mee waardoor dagcrème eigenlijk overbodig is. Toch merk ik dat mijn huid wel extra voeding kan gebruiken.

Ik ben nu gezegend met een supermooie, fantastisch geknipte bob. Veel haarfrutsels hoef ik daarom niet mee te nemen. Ik heb een haarband om het haar uit m’n gezicht te houden en een paar speldjes en elastiekjes. Verder haarlak en serum om het enigszins in model te krijgen. Ik neem mijn föhn mee om mijn haar te stijlen als ik het heb gewassen. Daarnaast twee borstels, een voor gewoon gebruik en een om mee te stijlen tijdens het föhnen.

22. Haarborstel, voor iedere dag;
23. Haarborstel, om mee te föhnen;
24. Föhn van Philips, gekregen van mijn moeder, werkt super;
25. Haarbandje, elastiekjes en speldjes, heel apart, ik blijf mijn elastiekjes kwijtraken;
26. Serum (Carmen), werkt super;
27. Haarlak (Indola mini), nog niet eerder gebruikt;

De eerste paar dagen heb ik er nog zin in: even ’s ochtends mooie make-up op doen. Ik zie er dan wakkerder uit en het is leuk voor de foto’s. De laatste paar dagen zal ik er waarschijnlijk geen behoefte meer aan hebben. Daarom slechts het minimale aan make-up. Het is overigens wel een must om mee te nemen, want we hebben ook nog zoiets als een bonte avond. Wat ik precies ga doen op die avond is nu nog even geheim, je weet nooit wie er mee leest 😉

28. Spiegeltje, voor als de badkamer bezet is;
29. kwast voor mijn BB-cream (Bijenkorf);
30. kwast voor mijn poeder en blush (Douglas), hoe vaak ik hem ook laat rondslingeren, hij blijft mooi;
31. kwast voor mijn oogschaduw (Essence), sinds ik deze gebruik ziet mijn oogschaduw er nog mooier uit;
32. wimperkruller, geeft net dat beetje extra;
33. tweezerman (Leco), omdat ik de neiging heb om wenkbrauwhaartjes met m’n nagels te verwijderen. Niet goed, moet ik mee stoppen. De tweezerman is trouwens awesome, hij haalt zelfs de minihaartjes weg;
34. BB-cream (Garnier). Geweldig product! Dekt niet zo goed als mijn foundation van Clinique, maar voelt wel lekker aan en verzorgt mijn huid. De laatste tijd doet mijn huid weer even moeilijk en ga ik toch dagcrème ernaast gebruiken;
35. poeder (Bourjois), voor na de BB-cream;
36. mascara (Yves Saint Laurent mini), fijne mascara, alleen het borsteltje werkt niet lekker omdat het een mini is;
37. wenkbrauwgel, onmisbaar omdat die van mij een geheel eigen leven leiden;
38. concealer (Essence), omdat de BB-cream niet voldoende dekt;
39. paletje oogschaduw (Maybelline), uit Amerika. Ik hou van de kleuren;
40. blush (HEMA), voor een mooi kleurtje op mijn wangen
41. oogschaduwroller in goud (Beautyline), de kleur die altijd mooi staat
42. Lipgloss (Yves Rocher), geeft een mooi glansje en verzorgd mijn lippen

En dan nog twee overige producten:

43. Parfum (Robert Piguet), om lekker te ruiken
44. Nagelvijl, zodat ik m’n nagels niet verwoest als er een klein scheurtje in zit.

Overigens zijn dit, ook de merken na die ik nog niet eerder heb gebruikt, ook mijn persoonlijke favorieten. Zoals je ziet gebruik ik uiteenlopende merken. Ik ben de laatste tijd bezig met van alles uitproberen. De dingen die ik nog niet getest heb, zijn eigenlijk allemaal afkomstig uit de Glossybox. Ik heb ze expres opgespaard om mee te kunnen nemen op vakantie. Ik ben erg benieuwd hoe de week gaat verloren en of ik alle 44 producten zal gebruiken.

4 thoughts on “Ik ga op reis en neem mee

  1. 😐 Zo lijkt het wel heel veel. Heb je ook nog ruimte om kleding mee te nemen?
    En aftersun is niet alleen als je verbrand bent maar zoals de naam al zegt na het zonnen.
    Tenminste je gaat eerst douchen (lauw en zonder zeep) nadat je in de zon hebt gelegen en daarna als je droog bent smeer je de aftersun op je huid. Deze werkt niet alleen verkoelend, maar verzorgt, verzacht, kalmeert, herstelt en blokkeert het verouderingsproces van de huid. En je blijft langer bruin.

Geef een reactie

