Werkweek – Fotoalbum Week 27

Ik voelde me deze week voor het eerst weer eens een normale burger. Iemand die vijf dagen per week werkt en daarna geniet van een bruisend weekend. Naast mijn drie dagen bij NBC, werkte ik op maandag en dinsdag bij CastingNieuws. Ik heb weer genoten van mijn werk. Het kan zo leuk zijn als je het naar je zin hebt op je werk en leuke taken hebt. Vervolgens brak daarna het weekend aan. Op vrijdagavond gingen Esz en ik met onze mannen naar de Kermis waar we een bijna-dood ervaring hadden. Zaterdag stond er voetbal op het programma. Ik genoot er ontzettend van om over het gras te rennen. Sinds een paar jaar speel ik op voetbalschoenen (speciaal gekocht voor die ene keer per jaar dat ik voetbal) en het is zo lekker om gewoon snel om te kunnen draaien zonder uit te glijden. Ik was ook verrast dat het allemaal zo lekker ging. Totdat ik ’s middags, na een lekkere warme douche, ineens ontzettend spierpijn had en strompelend boodschappen moest doen. Voor de BBQ die avond trok ik daarom mijn joggingbroek aan en dat werd me niet in dank afgenomen. En ook de zondag was weer top met een leuk sportevenement en een fijn etentje.

Woensdagavond was mijn hoogtepunt van de week. Lyanne en ik lieten de sportschool voor wat hij is en gingen op de fiets naar het strand. Ik had het plan om daar even te rennen en eventueel wat oefeningen te doen. Daar dacht de zee anders over. Hij was heerlijk op temperatuur en voordat we het wisten waren we lekker aan het zwemmen in de golven.

Een commercial kijken met de broer van Brad Pitt in de hoofdrol en een trailer bekijken van Magic Mike. Nope, werken voor CastingNieuws is helemaal zo slecht nog niet.

Eten bij mijn schoonouders, waar Danny langskwam om de mannen mee te nemen naar het voetbalveld. Eerst moest er even gespeeld worden met Smokey.

Ik ging door naar m’n broertje (die komende vrijdag het ja-woord gaat geven aan zijn verloofde!). Papa en Menno speelden samen FiFA. Mijn vader is meer van Mario en vond het geen leuk spel.

M’n ouders waren net terug van vakantie en hadden wat interessante dingen voor me meegenomen. Zo kreeg ik toiletpapier met vanille geur. ‘Omdat je vanille zo lekker vindt’. Thanks, mom!

En een awesome kikker! Even kijken of ik er een mooie prins uit kan krijgen. Om weg te geven hoor, ik heb m’n knappe prins natuurlijk al. 😉

Sheena, de kat van m’n ouders, poseert ook even met mijn nieuwe aanwinst.

Kiekeboe! Ik begrijp echt niet wat katten zo leuk vinden aan kartonnen dozen.

En de andere draak moest er natuurlijk ook in.

Een heerlijk simpele chicklit. Het is dat J-P het licht uit wilde hebben, anders had ik hem in 1 avond uitgelezen.

Voor bij m’n boek.

Leest ook heerlijk weg. Behalve de geportretteerde slachtoffers van loverboys. Die teksten kwamen wel even binnen. Ik ga ze hier niet herhalen. Wil alleen kwijt dat ik vind dat loverboys én de evil vrouwen die meiden in de prostitutie lokken een hele hoge straf verdienen.

Nieuw recept. Iets met ei, spinazie, tomaat en pijnboompitten. Lekker hoor! Al is het wel weinig. Ik zag weer eens te laat dat het een bijgerecht was.

I love my new hair! Het is helaas niet echt. Ik heb een pruik geleend voor de bonte avond van kinderkamp. Over twee weken vertrekken we al. Spannend! Maar ik heb er zin in!

Esz en haar nieuwe vriend Aram kwamen ons opzoeken voor een avondje kermis in Den Helder.

Hier lachen we nog voor de foto. Later bleek dat het ding waar we in zaten een soort martelwerktuig was. Een ritje op de kermis duurt normaal 1,5 minuut. Deze duurde drie keer zolang en we bleven maar over de kop gaan.

Hoppa! En nog veertig keer! Esz en ik schreeuwden: ,,Neeeee! Stop! Niet nog een keer!” En Aram had de tijd van z’n leven. J-P stond veilig op de grond foto’s te maken.

Kermis in Den Helder vanaf de dijk. We besloten om even te gaan wandelen want Esz en ik hadden enorme last van onze maag. Nu kan ik heel veel hebben qua kermisattracties, maar dit was even te veel van het goede.

Esz, Mies en de ondergaande zon.

Een mooi Helders plaatje.

Louis van Gaal is de nieuwe coach van het Nederlands Elftal. Laat ik nou toevallig al gezegd hebben op Twitter dat ik hem wel als coach wilde.

Voor het jaarlijkse interkerkelijke voetbaltoernooi had ik weer een team samengesteld. Het kostte een hoop moeite om mensen bij elkaar te krijgen dit jaar. Ik was dolblij dat ik er zeven had, het minimum. Tot een dag van te voren iemand afzegde. Gelukkig dacht het hele team met me mee en werden op de dag zelf Dennis en Robin gebeld om het team te versterken. Superbedankt mannen! Nico hadden we geleend van een ander Amba-team en die deed ook supergoed z’n best. We zijn tweede geworden in onze poule van vier en mochten daarna door naar de winnaarspoule. Daar speelden we gelijk (1-1) en vervolgens verloren we met 0-1, waardoor we er uit lagen. Ik vind het een superprestatie.

Stropdas (Joey) vs. joggingbroek. Tjah, dat krijg je als je geen dresscode op je uitnodiging zet. 😉 Ik loop eigenlijk nooit in het openbaar in een joggingbroek, behalve op 1 januari wegens extreme brakheid. Dit werd me ook niet in dank afgenomen. Arjan had ook de hele dag gevoetbald en hem was verboden om zo’n broek aan te doen. Die was best jaloers toen ik binnenkwam in m’n joggingbroek.

Ter gelegenheid van het slagen van Lyanne mochten we met z’n allen komen BBQ’en in de tuin. Wauw, wat was het gezellig en wat was het eten lekker! Het mag dan een rotzomer zijn, qua BBQ’s zit ik goed. 

Ik moest werken en natuurlijk regende het weer pijpenstelen. De tennissers moesten uitwijken naar een overdekte hal. De mannen die ik op het oog had om te interviewen speelden gelukkig vooraan in de hal, waardoor het toch goed te volgen was.

’s Avonds aten we lekker bij de Buurma’s. Na afloop liet Hannelore me even de series zien die ze volgde. Ik heb het allemaal netjes opgeschreven in m’n boekje. Ze volgt er 30 en tussendoor slaagt ze even Cum Laude voor haar HBO propedeuse verpleegkunde. Netjes!

Geef een reactie

