Een eigen huis – Fotoalbum Week 26

Een eigen huis, een plek onder de zon, en altijd iemand in de buurt die van je houden kon! We hebben ons eerste eigen huis gekocht. Op dit moment is het niet meer dan een grasveld met een hek eromheen, maar over een jaar staat er een prachtig rijtjeshuis aan het water. Ik ben er heel blij mee. Het heeft een dakterras, drie slaapkamers, een zolder en een tuin. Lekker veel ruimte dus! Op dit moment zoek ik regelmatig op het internet naar inspiratie. Heerlijk om nog een jaar de tijd te hebben om het huis in te richten. Voorlopig zitten we nog goed in ons huurappartement. Deze week hadden we ook onze eerste bruiloft van dit jaar. Wat een feest! Ik heb ook goed gebruik gemaakt van het zonnetje door zoveel mogelijk buiten te zijn. Naast alle fun moet er ook gewerkt worden. Ik werkte voor NBC, de krant en viel een dagje in op de redactie van de website http://www.CastingNieuws.nl.

Op bezoek bij de makelaar om de officiële koopovereenkomst te tekenen. Een mijlpaal in ons leven. Op de plattegrond van het huis stonden ook een aantal bomen. Huisje, boompje, beestje dus!

Ik probeer iedere week een nieuwe recept uit te proberen. Soms heb ik geluk en blijkt m’n probeersel overheerlijk te zijn. Deze week was het weer mwah. Op het broodje zit een kipburger met sla, appel en brie. Was wel te eten, maar niet bijzonder lekker. Dit recept heeft m’n receptenboek niet gehaald.

Dinsdagmiddag viel ik in voor Susanna, de hoofdredactrice van CastingNieuws. Zij geniet van lekker eten en hoogstaand voetbal in… Italië! Een andere freelancer nam de andere dagen voor haar rekening. Maandag en dinsdag mag ik weer! De website is voor beginnende acteurs, modellen en figuranten en staat vol met nieuws, castingoproepen, interviews, recensies en winacties. Ik heb er een paar jaar geleden stage gelopen en ben nu dus weer terug op het oude nest. 

Terwijl ik me uit de naad werkte om de website te vullen, had J-P cursus. Hij heeft geleerd hoe je in een paar seconden een T-shirt kunt opvouwen. Tjah, wel handig voor thuis natuurlijk.

Nijntje zit buiten in het gras te chillen, naast het kantoor van NBC. Superschattig!

Het werken gaat ’s avonds gewoon door in de sportschool. Voor deze gelegenheid trok ik een rode broek aan en nam ik een roze handdoek mee. Vloekt lekker ja.

Donderdagavond heb ik eerst in bikini op het balkon gezeten. Wauw, wat was het lekker warm buiten! Vervolgens heb ik gekookt en daarna ging ik naar de les bodybalance, een soort yoga. Op een of andere manier vind ik het heel ontspannend om mn lichaam in allerlei bochten te wringen.

Met de Veronica-gids op het balkon. Ik snap de strip van Nozzman niet helemaal. Naar mijn idee deed Mozes niet mee in het verhaal over de zondvloed. Sterker nog: hij was toen nog niet eens geboren.

Vrijdagmiddag startte mijn weekend met een fijne bruiloft van Arjan en Mariska. Hier staan we op ze te wachten bij het Huisduiner kerkje. In Den Helder waait het eigenlijk altijd. Het heeft helemaal geen zin om je haar netjes te doen, want het raakt toch weer door de war. Een typische, Helderse foto dus.

Het supermooie bruidspaar staat op het punt om getrouwd te worden.

Mijn outfit van die dag. Het jurkje is afkomstig van Nelly.com. Ik ben echt niet blij met de webshop. Ik heb twee zendingen retour gestuurd en het duurt weken voordat ik een bevestigingsmail kreeg omdat het ‘helemaal’ naar Zweden moet. De bevestigingsmail van zending nummer 1 ontbreekt nog. Even afwachten of ik daadwerkelijk m’n geld terug krijg. Edit 2 juli 2012: Inmiddels heb ik van beide retourzendingen mijn geld teruggekregen.

’s Avonds feestten we in Fore, een restaurant aan de golfbaan. Hier zitten we nog braaf op onze stoeltjes. We hebben een tijdje buiten staan kletsen op de steiger met een mooi uitzicht over het water. Toen ontdekte ik dat de DJ errug leuke muziek draaide en voordat ik het wist stond ik te swingen op de dansvloer. Geweldig feest!

Ik heb het al vaker gezegd: vroegah was ik een vreselijke nagelbijter. In die tijd bezocht ik ook de geweldige nagelstudio 4ever Nails van Yvonne Gaillard. Nadat ze mooie acrylnagels bij me had gezet, lakte ze m’n nagels altijd met een glanslakje. Het was zo mooi dat ik daarna eigenlijk nooit mijn nagels lakte omdat ik het effect niet wilde verpesten. Inmiddels heb ik geen acrylnagels meer en ik miste eigenlijk nog steeds die speciale glans. Totdat ik de nagelversteviger van Sally Hansen op deed. Yes, de glans is back!

Voor het eerst ons nieuwe vriendje uitproberen. Het is een blender waar fruit in z’n geheel in kan. De jus d’orange die eruit kwam smaakte heel chemisch. Erg jammer. We moeten nog even ontdekken hoe we het beste sinasappelsap kunnen maken.

Jean-Paul kwam me dit enge drankje op bed brengen. Het schijnt appelsap te zijn. Ik heb het toch maar geprobeerd. Wauw, wat is dat lekker!

M’n ouders zijn weer terug van hun vakantie. Ze kregen een welkomsbloemetje van de kinderen en aanhang. 

Lekker in het zonnetje kijken hoe andere mensen zich in het zweet werken. Wat heb ik toch een rotbaan 😉 Dit was tijdens het Martial Arts Weekend. De deelnemers doen een weekend lang allerlei martial arts sporten. Het werd georganiseerd door het Budocentrum, waar ik zelf tien jaar lang karate heb gedaan. Extra leuk dus om erbij te zijn. 

Arjen belde ons ’s middags op of we wilden bbq-en. Heerlijk, zo’n spontane actie. De mannen waren natuurlijk weer verantwoordelijk voor het vlees.

Gezellig stokbrood eten met m’n beste vriendin.

Rode huiswijn van Deen drinken in het zonnetje. Een aanrader!

Ik had die ochtend het spel ‘Song Pop’ ontdekt via een blog. De app is te downloaden voor o.a. de iPhone. De bedoeling is dat je zo snel mogelijk raad welk liedje je hoort. Per keer krijg je vijf liedjes. De app is supersnel en heel verslavend. Ik introduceerde hem bij Arjen en Galina en vijf minuten later zaten we door het huis verspreid om tegen elkaar te kunnen spelen.

En natuurlijk mag een foto van Bliksum niet ontbreken.

2 thoughts on “Een eigen huis – Fotoalbum Week 26

Geef een reactie

