Alles kan een Mies gelukkig maken – Fotoalbum Week 25

‘Alles kan een mens gelukkig maken, een vers kopje thee!’ Dit liedje zingt al een tijdje in mijn hoofd rond. Ik word zo blij van die kleine geluksmomenten. Dat kan lekker eten zijn, een knuffel van m’n man of m’n kittens of een fijn beautymoment. Deze week zat bomvol met de kleine dingen die het leven mooi maken.

Als ik geen zin heb om te koken, dan bestellen we pizza. Standaard eet ik nummer 5. Ham, kaas en tomaat, meer heb ik niet genoeg om gelukkig te zijn.

Nee, dit is geen shotje. Het is suiker vermengd met honing en vaseline. Een zelfgemaakte lipscrub! Ik zie vaak genoeg leuke DIY’s (Do It Yourself) op internet en bijna altijd mis ik wel een ingrediënt of drie. Deze keer had ik toevallig alle ingrediënten in huis en besloot ik om het zelf te maken. Het resultaat: gladde en gezonde lippen.

Een maskertje op zijn tijd is heerlijk. Ik zet dan een fijne cd op en ga relaxt op de bank liggen. Dit masker rook heerlijk en m’n huid werd er gehydrateerd door. Dat heeft ie hard nodig, de laatste tijd is het heel slecht gesteld met m’n gezicht.

Dit is hem. Vandaag kwam ik erachter dat ik er drie keer mee kan doen. Whoeha!

Op donderdagmiddag was ik lekker vrij van werk. En quess wie er even later voor de deur stond? De bezorger van Selektvracht. Voor even was hij mijn held.

Zie hier mijn derde Glossybox. De box staat altijd garant voor een geluksmoment. Ik ben vooral erg blij met de lipgloss. Hij voelt heerlijk aan en geeft mijn lippen een mooie gloss. Voor de rest zit er een spray in voor het beacheffect, een voetscrub, een zonnebrand en teenspreiders. I like it!

BBQ-en met onze Bijbelstudiegroepje als afsluiting. De mannen braadden het vlees en de vrouwen kletsten. Heel stereotiep ja. Het vlees was heerlijk en het was gezellig. Nu hebben we pas in september weer Bijbelstudie.

Geef mij een zacht bed, een boek en iets lekkers te eten en je hoort me het komende uur niet meer. ‘Drie is teveel’ van Jill Mansell was leuk, maar wel erg ongelovigwaardig. Nu zijn de boeken van Mansell altijd zoetsappig en gevuld met fijne families, maar deze was wel erg perfect.

De leukste knuffel die ik op dit moment heb: mijn lieve man Jean-Paul.

Een andere man die mij heel gelukkig maakt met kopjes en knuffels.

Mijn twee knuffels. Links ligt Minet, haar heb ik al vanaf mijn vijfde. Het is overigens een poes, niet te verwarren met een beer.

Ik slaap tegenwoordig onder drie dekbedden. Hoezo koukleum?

’s Morgens zat m’n haar voor geen meter. Ik deed het in een staart en ging werken. ’s Avonds sportte ik en daarna douchte ik zonder m’n haar nat te maken. Vervolgens zat m’n haar ineens zo. Altijd fijn als je haar goed zit op het moment dat je eigenlijk je bed in wilt.

Over naar praktische zaken. Onze stofzuiger was na 2,5 jaar overleden. Een nieuwe uitzoeken is een behoorlijke crime omdat er ontzettend veel verschillende bestaan. Gelukkig slingerde nog een Consumentengids door ons huis met daarin de stofzuigertest. Yes!

We hebben bij de BCC een mooie Dyson gekocht. Een blender staat ook hoog op m’n verlanglijstje en die hebben we ook gelijk maar meegenomen. We hebben overigens de verkeerde Dyson meegekregen en konden vandaag weer terug. Zucht!

Dit is hem geworden. Zo vanaf de zijkant ziet ie er best eng uit. Dat zei ik ook hardop in de winkel, wat me een paar vreemde blikken opleverde. Van bovenaf is het net een hondje! Ja, lach maar! Mijn m’n grote fantasie schrijf ik later een bestseller. Anyway, we hebben ons nieuwe vriendje al even geprobeerd. Dat was behoorlijk schrikken. Het stof verzamelt zich in de glazen buis en het was best veel, terwijl wij gisteren nog gezogen hebben. Een teken dat ie goed is.

En als je toch bezig bent met geld uitgeven, kun je net zo goed even door de wasstraat. Ik vond het als kind al geweldig en nu.. ja, toch steeds!

Zondag deed ik zondagsschool voor mijn moeder die geniet van een welverdiende vakantie. Ik moest vier mannen tussen 6 en 8 jaar vermaken, samen met Cindy. Was erg leuk om te doen, maar man oh man, wat zijn die mannen druk! 

Op zo’n druilerige dag doe je natuurlijk een spelletje. J-P en ik speelden het rijbewijsspel. Een aanrader! Eerst moet je kaartjes verzamelen door de juiste betekenis van verkeersborden te weten en daarna doe je nog een klein stukje ganzenbord.

De zondag werd afgesloten met deze mooie zonsondergang. Het had de hele dag geregend en het beachhandbaltoernooi waar ik heen zou gaan werd na twee rondes afgelast. Ik heb er wel een verhaal over kunnen maken gelukkig door een paar mensen te bellen. Het duurde even voordat ik iemand van de organisatie te pakken had, omdat er geen centraal nummer op de website staat. De meneer die ik aan de lijn kreeg was heel behulpzaam. In tegendeel tot de vrouw van de secretaris die zei: ‘Het komt niet zo goed uit, want we hebben visite’. Juist…

 

 

4 thoughts on “Alles kan een Mies gelukkig maken – Fotoalbum Week 25

Geef een reactie

