Oranje boven – Fotoalbum Week 24

De kop is natuurlijk hartstikke verkeerd gekozen. Maar halverwege week 24 had ik nog steeds de hoop dat Bert van Marwijk en zijn team alsnog zouden knallen, dat de wedstrijd tegen Denemarken gewoon een foutje was en dat ze het noooooit meer zouden doen. Ha, think again! Ik heb me rot geërgerd in de wedstrijd tegen Duitsland. De wedstrijd tegen Portugal met enfant terrible Cristiano Ronaldo heb ik maar voor de helft gezien, omdat ik tijdens de eerste helft nog stond te kletsen op Julianapop. Dat was een mooi feest. Naarmate de jaren voorbij gaan, wordt Julianapop steeds beter. Ik heb dit jaar geen één keer in de rij hoeven staan voor de toiletten of voor de bar. Complimenten aan de organisatie die genoeg toiletten en barmedewerkers hadden geregeld. Geen idee wat Julianapop is? Check de foto’s en je weet genoeg.

Woensdag 13 juni, de dag waarop we ons niet hoefden te schamen om oranje te dragen. Ik wilde er wel zakelijk uit blijven zien, en combineerde daarom mijn oranje topje met een strakke zwarte rok en een zwart-witte blazer. Laat zwart-wit nu net de ‘kleuren’ zijn waarin het Duitse elftal speelt. Oeps, ik was ineens voor de helft een Duitse supporter.

We keken ’s avonds bij onze beste vriendjes Galina en Arjen. De familie van Arjen was er ook, gezellig. De foto is genomen tijdens rust en daarom lacht iedereen nog. Na afloop was de hoop vervlogen en gingen we met een kater naar huis.

Vier weken lang krijg ik het Noord-Hollands Dagblad, dankzij m’n schoonmoeder die ons een abonnement cadeau heeft gegeven. Ontbijten met de krant, heerlijk!

Komkommertijd! Wat betekent dat de komkommers weer naar komkommer smaken in plaats van water. Plakje kaas, komkommertjes en een snufje zout zorgen voor een heerlijke lunch. Jum!

Hollands gekookt. De kip kwam kant en klaar uit de winkel vandaan. Hij moest alleen nog maar in de oven in. Ik vond de kruiden niet lekker, J-P wel. Het blijft moeilijk om recepten te vinden die we allebei lekker vinden.

Onze kater moet altijd bovenop dingen en mensen klimmen. J-P was deze keer het slachtoffer.

Weekend! Vrijdagavond vierde Nanda haar verjaardag. Zoals altijd was het weer supergezellig bij Nan en haar familie. Haar moeder, broer en buurvrouw gaan allemaal mee op kinderkamp, dus dat was gespreksonderwerp nummer één bij mij.

Lekker aan het werk. Ik ben dol op jeu de boules! Het spelletje is spannend, leuk om te doen en de mensen bij Entre Nous zijn ontzettend aardig. Ik heb vorig jaar een keer meegedaan tijdens de verenigingsavond en dat viel niet tegen. Ik word alleen geen lid omdat je dan wekelijks een avond kwijt bent en die gebruik ik liever voor fitness.

En dan staat de brug open…

Het waaide superhard bij jeu de boules, da’s wel te zien aan m’n haar. Het heeft ook totaal geen zin om je haar te fohnen als je naar een evenement in Den Helder gaat dat buiten wordt gehouden. Bij ons waait het altijd.

Zaterdag was ik blij m’n huis stofvrij aan het maken, toen ineens de slang van de Germatic het begaf. We hebben het ding pas 2,5 jaar, dus het kwam nogal onverwachts. Even kijken of we garantie hebben en anders snel een nieuwe stofzuiger bestellen. Een ding weet ik in ieder geval wel: het wordt geen Germatic!

Lyanne en ik deden zaterdagavond een marathon van ‘Sabrina: the teenage witch’. Ik vond de serie vroeger helemaal geweldig. Dat heb ik bij meer series van vroeger, maar die vallen dan een paar jaar later ontzettend tegen. Ik was daarom een beetje huiverig. Nergens voor nodig: Sabrina is nog steeds awesome!

Zondag stond in het teken van Julianapop! Lekker met een biertje in je hand op een grasveld genieten van muziek en gezelligheid. Ik hou ervan! Van links naar rechts: Nick, Mies, Lyanne en Lisa.

Ali B kijken, samen met mijn vrienden. Op Julianapop komen allemaal vrienden, bekenden, kennissen en ex-klasgenoten met wie ik moet bijkletsen. Ik heb ontzettend veel gelopen die dag omdat ik zo’n zes keer de groep kwijt was. Ook leuk: het terrein ligt tegenover het appartement waar ik woon. Drie keer struikelen (niet letterlijk natuurlijk) en ik was weer thuis.

Lisa zoekt het hogerop op de nek van haar rode kreeft.

Ali B in actie. Ik vind het nog steeds een schattige jongen.

Geef een reactie

