Dubbele dosis – Fotoalbum week 22 en 23

Op deze maandag verwen ik jullie met twee keer zoveel foto’s. Ik ben er eerder niet aan toegekomen om een fotoblog te maken en bedacht om dan maar twee weken samen te voegen. Wist ik veel dat ik ondertussen al zoveel foto’s had gemaakt. Een overload aan foto’s dus vandaag. Ik ben de afgelopen twee weken lekker veel buiten geweest en heb genoten van veel gezelligheid. Natuurlijk heb ik nog gewerkt. Maar dat zal altijd een ondergeschoven kindje op mijn blog blijven. Ik kan moeilijk de inkomstenbelasting en jaarrekeningen van onze klanten fotograferen. En bij mijn freelance opdrachten vergeet ik nog wel eens een foto te maken omdat ik het zo druk heb met schrijven. Oeps! Naja, er blijven genoeg leuke foto’s over. Enjoy!

Smokey is de nieuwe aanwinst van m’n schoonfamilie. Het beestje is te schattig! Ik ben voor de derde keer voor een Franssen gevallen. Met nummer twee ben ik getrouwd en nummer één is mijn zwager op wie ik op mijn twaalfde een crush had.

En hier zie je hem in actie tijdens de promotiewedstrijd van JVC tegen KSV in Purmerend. Na twintig minuten stonden ze al met 3-0 achter. Het werd uiteindelijk 4-3. 

In Den Helder zat de lucht potdicht vanwege de mist. Wij zaten heerlijk te genieten in het zonnetje. Ik verbrandde zelfs mijn schouders. Au!

Nieuw recept uitgeprobeerd: Mexicaanse bonensalade. Met tacochips erbij. Lekker! Volgende keer nog een dipsausje erbij en dan is het perfect.

Bliksum is inmiddels geen kitten meer, maar zo gedraagt ie zich wel. Overal moet op geklommen worden.

Mijn ouders zijn weer eens een weekendje naar Enschede geweest. Tijdens een tripje naar de buren (Duitsland) vonden ze mijn favoriete drankje: Coca Cola Vanilla! Triest genoeg wordt dat niet meer in Nederland verkocht.

Pascal en ik zouden met de bus naar de stad gaan. Terwijl de bus al aan kwam rijden, belde Pas me op en vertelde dat hij zou worden afgezet door een vriend… Lekker op tijd, Passie! Hij maakte het goed door me van het station af te halen met een ‘spandoek’.

We hebben gezellig een paar drankjes gedaan in de Pimpandoer, mijn favoriete kroeg in Den Helder. Eigenlijk wilde we barvrouw en vriendin Nanda verrassen, maar mevrouw was er niet… maakte niet uit, het was hoe dan ook gezellig.

De Friezen van DOV in actie tijdens het 21e internationale rolstoelbasketbaltoernooi. Het werd in de sporthal bij mij op de hoek georganiseerd. Het was er gezellig en de sport was heel fijn om naar te kijken. Wat een snelheid! Jup, i love my job.

Vrijdagavond hoorde ik dat Rosemarijn, mijn voormalig oppaskindje, zou optreden tijdens de dag van de muziek onder de artiestennaam Rose Ann. Ik heb m’n programma van zaterdag omgegooid om erbij te kunnen zijn. Ze trad op in de tuin van de Kampanje. Wauw, wat was ze goed!! Ja, ik wist wel dat ze kon zingen. Maar ik zag even niet aankomen dat ze me weg zou blazen en dat ik heel hard mn best moest doen om niet emotioneel te worden.

M’n handige schoonvader heeft geholpen met het rekje ophangen. Eindelijk kan ik al m’n shampoo’s en douchegels uitstallen. Dat geeft weer wat ruimte in de badkamerlades.

En dan nummer twee van de promotiewedstrijd van JVC. Op eigen terrein tegen Vrone. Het was bomvol op de tribune. Vooraan zaten de jonge hooligans. Ze zitten hier heel onschuldig voetbal te kijken, maar in werkelijkheid schreeuwden ze alles bij elkaar. Ik vond het schattig. JVC verloor, dus de kansen op promotie zijn ten einde.

Bijkomen van de wedstrijd met Patrick en Smokey.

Nagels verzorgen hoort er ook bij. Dit is Heavy Metallilac van Catrice.

M’n nieuwe haarkleur past prima bij het EK.

Eigenlijk heb ik de afgelopen weken wel weer genoeg geshopt (remember m’n volle tassen van de Action?), maar toen Lyanne me verleidde tot een middagje naar de stad zei ik geen nee. Mevrouw had keelpijn en wilde graag een ijsje eten. Daar zei ik ook geen nee tegen.

Lyanne haalde me over door te zeggen dat we ook nog wel naar de bieb konden. Jarenlang was dat mijn tweede huis. Ik ben lang niet geweest en vroeg me af hoe dat kwam. Zodra ik thuis kwam, had ik mijn antwoord. Geef me een goed boek en er komt vervolgens niet meer uit mijn handen.

Mijn nieuwe aanwinsten. Ik ben dolbij met m’n nieuwe make up kwast. M’n oogschaduw ziet er nog beter uit. Ik had nog geen oranje nagellak en dat is natuurlijk onmisbaar tijdens het EK. Verder nog een klein busje zonnebrandspray gekocht voor in m’n tas om verbranding te voorkomen, een dvd van Sabrina en een topcoat met glitters van Essence.

Nieuwe schoenen voor onder mijn jurk. Ik heb dé jurk gevonden voor de bruiloft van m’n broertje. Ik hou hem nog even geheim tot 13 juli.

Minder leuk nieuws. De chef sportredactie, met wie ik al vier jaar samenwerk, gaat weg voor een job in de Zaanstreek. Super jammer natuurlijk! Op vrijdagavond namen we afscheid van Eric met een borrel. Het was een gezellige avond met de collega’s, maar het blijft natuurlijk jammer om afscheid te nemen van zo’n topchef.

Vrijdagavond om half 11 kreeg ik op de valreep nog een telefoontje. Er waren nog twee plekken vrij in de bus naar de EO-Jongerendag in het Gelredome. Yes! Het was weer supergezellig om met z’n allen onderweg te zijn. De reis duurde wel lang. Om 1 uur ’s nachts zongen we nog mee met André Hazes en om half 2 waren we pas weer in Den Helder.

Het is altijd weer leuk om een briefje op de bus te plakken met daarop een telefoonnummer. En dan maar afwachten wie je belt. Deze bus deed het beter, de hele achterkant stond vol met boodschappen.

Elianne en ik zijn heel even liliputters.

Het programma was niet zo goed als vorig jaar. Rapper Shonlock was slecht en hield de helft van z’n performance zijn zonnebril op en de samenzang was saai met zeven liedjes die ik niet mee kon zingen. Elianne en ik zijn daarom maar eerder naar buiten gegaan. Daardoor hadden we in tien minuten tijd eten van de Mac Donalds. De mensen die na ons kwamen, moesten heel wat langer in de rij staan die van het stadion toen aan de Mac liep. Kassa!

Een goede combinatie: EO-Jongerendag en voetbal.

We zijn er klaar voor. Go Oranje!!

Eén ding moet ik wel toegeven: het lichtplan was dit jaar top! Heel veel lasers die het hele stadion rond gingen. Tijdens de wedstrijd pasten ze zich aan. Rood-wit-blauw.

Jup, verloren… Gelukkig zaten we niet lang in een dip. LZ7 gaf een geweldige show. Lekker dansen en springen! De volgende dag liep ik over het strand om verslag te doen van het  beachhandbaltoernooi. Ik voel m’n kuiten nu nog. 

Daar is ie weer!

Smokey in ruststand.

2 thoughts on “Dubbele dosis – Fotoalbum week 22 en 23

Geef een reactie

