Thank God for You Tube

Soms moet ik wel eens iets christelijks doen op mijn computer. Een kampboekje maken bijvoorbeeld of een interview uitwerken voor de Millo, het contactblad van onze kerk. Op zo’n moment vind ik het heel relaxt om daar christelijke muziek bij te luisteren. Ik denk dan aan God en haal soms ook inspiratie uit de muziek. Hillsong is daarbij favoriet, gewoon lekker luisteren naar rustige muziek en ondertussen werken.

Vandaag had ik zin in iets harders, iets meer rock. Ik typte ‘christian remix’ in het zoekbalkje in de hoop om een paar lekkere geremixte nummers te vinden. Ik kwam daar toch een paar juweeltjes tegen! Ken je dat dat je een seculier nummer geweldig vindt, vanwege de beat, maar dat de tekst nogal ehm… werelds is? Terugvallen op de christelijke muziek is vaak een prima alternatief. Er worden fijne christelijke nummers gemaakt, in ieder genre. Van klassiek tot death metal. Maar zou het niet leuker zijn als je gewoon die fijne beat en die mooie melodie houdt en alleen de tekst aanpast?

Gevonden! Check deze heerlijke nummers. Oh yeah!

LMFAO – Party Rock Anthem

Nicki Minaj – Superbass

Kesha – Tik Tok

TI feat. Kanye West, Jay-Z, Lil Wayne – Swagger like us

En er is nog veel meer te vinden op You Tube. Waarschuwing: u gaat crap tegenkomen. Een goede tekst die dan onzuiver gezongen wordt of een geluidskwaliteit van lik m’n vestje. Goed zoeken dus!

Geef een reactie

