Waar het licht nog brandt – Week 20

Ik denk zomaar dat week 20 één van de fijnste weken van het jaar is geweest. Ik werkte maar één dag bij NBC vanwege Hemelvaart en kreeg juist op die dag te horen dat ik een jaarcontract erbij heb gekregen. Tot augustus 2013 ben ik dus verzekerd van werk! Wat een superfijn bericht! Met dat rondzingend in mijn hoofd, vertrok ik naar Brabant, want daar brandt nog licht. Family-time! Ik ben dol op Brabant en ik hou van het geweldige accent. Het nichtje van het J-P vierde haar verjaardag op vrijdag. Iedereen was wegens Hemelvaart een lang weekend vrij, dus het kwam heel goed uit om haar te bezoeken. J-P en ik logeerden bij haar in een amazing appartement. We hebben haar verjaardag gevierd en zijn ook wezen shoppen. Lucky Donny woont namelijk in de binnenstad van Deurne. Natuurlijk kon een bezoek aan de Griek, waar haar vriend als ober werkt, niet ontbreken.

Onderweg naar Brabant! Andor, de hond van mijn schoonouders, mocht ook mee. We hebben er zin in!

Meet Gerrit, de hypoallergene kat van Donny. Kost een hoop, maar dan heb je ook wat. Als Donny bij ons thuis komt, gaat ze spontaan huilen bij het zien van de kittens. Daar heeft ze bij Gerrit geen last van. En hij is ont-zet-tend zacht. Ik heb nog nooit een kat met zo’n zachte vacht gezien. Knuffelen houdt ie niet zo van, behalve als ie moe is, dan komt ie bij je liggen.

’s Avonds lekker naar de Griek! Ik heb weer ontzettend lekker gegeten. Nadeel is dat ik altijd zo snel vol zit bij de Griek. Na drie keer had ik het eindelijk door en bestelde ik carpaccio vooraf en een kindermenu gyros. En… vol!

Je krijgt in ieder geval waar voor je geld. Check JP’s enorme glas bier. Ik had wel even de flits aan mogen zetten ja.

Ook een reden waarom ik graag bij de Griek kom: het glaasje Ouzo vooraf. Ik vind het altijd erg fijn als je in een restaurant gelijk een maandje brood krijgt of een glaasje Ouzo. Het is voor mij een teken van gastvrijheid en ik heb meteen iets lekkers om te drinken of op te knabbelen.

The morning after: Donny’s verjaardag! J-P en ik hadden allemaal leuke cadeautjes gekocht bij de Kruidvat.

Donny en ik zijn ook even wezen shoppen. Bij de Hema kocht ik wat broodnodige spulletjes. Een kam (voor bij het stijlen van mijn haar), een notitieboekje (om de inspiratie die te pas en te onpas komt vast te leggen), een sets met daarin een mini-vijl en mini-pincet (omdat ik die nooit bij mij heb op moment waarop ik ze het meest mis) en een blush.

Jayden! Het lieve ventje dat de ringen kwam brengen op onze bruiloft. Hij is bijna drie en al ontzettend welbespraakt. Alleen een Donald Duck pocket voorlezen, ging niet echt. Hoe leg je in vredesnaam uit waarom Dagobert Duck een zondebok nodig heeft als ie voor de rechter moet verschijnen?

Zusje Chayen moest eerst huilen toen ze me zag (tja..), maar zat later tevreden bij me op schoot. In een onbewaakt ogenblik had ze het hoesje van m’n iPhone te pakken. Ik moest heel wat kracht gebruiken om die weer terug te krijgen. Baby’s zijn sterk!

Met de familie van de schoonfamilie. Schoonmama achter me, Jayden op schoot en schoonneefje Willes die sneaky de foto verpest.

Aan het einde van de middag een Grieks wijntje met Anke en haar amazing haar.

Zaterdagochtend reden we weer snel terug naar Den Helder. M’n schoonouders gingen naar een voorstelling in de schouwburg. Ik bezocht het boksgala Harbour Fights. Hier is het nog lekker rustig.

Ik was met ex-bokster Lisa en haar vriend Nick uit de sportschool.

En met Lyanne. Ik hou van haar nieuwe haar! Nee, wees maar niet bang, korter dan dat ik nu heb wordt m’n haar niet. Bij Lyanne staat het wel geweldig.

We trokken onze hoogste hakken uit de kast als tegenhanger voor als het testosteron dat in de lucht hing. De rode pumps zijn van Lisa. Ik had m’n zwarte lieslaarzen aan. Voor het laatst… de neuzen zijn te erg versleten om er nog mee in het openbaar te verschijnen. Het waren één van m’n favoriete paar schoenen en ik ga ze missen.

Tussen de partijen door hebben we ons vermaakt met foto’s maken.

De avond viel en dan is het allemaal toch een stuk indrukwekkender met de lichten aan. Ik ging gewoon heen voor een gezellige avond en had geen favoriet. Wel heb ik keihard bokser Nick (niet op de foto) aangemoedigd, omdat de coach van de tegenpartij vond dat wij met z’n vieren te dicht bij de ring stonden (halve meter er van af) en ging zeuren bij de jury. Dan kan je het krijgen ook. Natuurlijk won Nick. Ha!

Ik lees heel veel blogs via Bloglovin en zo nu dan voeg ik nieuwe blogs toe in de hoop dat ene juweeltje te ontdekken. Deze blogster was helemaal happy met haar volger. Ik dacht eerst nog: wat een drukte om één volger. Totdat ik erachter kwam dat ik die ene volger was. Toen voelde ik me ineens heel gevleid, haha, oeps!

Broerlief gaat trouwen! Feestje!!!

Tel hier nog een stapel witte was bij op en een stapel met sokken en ondergoed en je hebt een idee van wat een enorme berg was er lag. Zes wassen later hadden we weer ruimte in het washok.

Knuffelen met de poes.

Ik sluit af met deze foto van twee lieve vriendjes.

One thought on “Waar het licht nog brandt – Week 20

  1. wat een geweldig stukje weer, en wat een leuke foto,die laatste.
    Leuk voor een poster.

Geef een reactie

