Family quality time – Fotoalbum Week 19

Sinds ik niet meer thuis woon, heb ik een andere band met mijn ouders. We zien elkaar niet meer iedere dag, hoewel we twee minuten lopen bij elkaar vandaan wonen. Daarom vinden mijn moeder en ik het heerlijk om regelmatig samen weg te gaan en bij te kletsen. Maandag gingen we naar de Libelle Zomerweek. Superleuk! Zaterdag nam mijn schoonmoeder haar zoon en mij en mijn moeder mee naar Amsterdam voor een dagje Scheepvaartmuseum. We hadden het depot al wel gezien en daarom viel het een klein beetje tegen. Ondanks dat hebben we een gezellige dag gehad! En natuurlijk werden ze niet vergeten met Moederdag. Ik vind het nog steeds commerciële onzin, maar vind ook niet dat je het moet overslaan. Het is een goed excuus om je moeder een cadeautje te geven.

Ik train wekelijks braaf in de sportschool en ik zie al resultaat. Girl Power!!!

Libelle Zomerweek 2012! Ik heb het er al uitgebreid over gehad in een aparte blog. Het was awesome!

Deze zomer ga ik mee als groepjesleider op Kinderkamp. Een week lang zitten we met een groep tieners in een kamphuis op Texel om het daar over God te hebben, leuke dingen te doen en te sporten. Ik ben als kind drie keer mee geweest en vond het fantastisch. We hebben de eerste kampvergadering al gehad. Ik mag het kampboekje gaan maken en kreeg van de hoofdleider een aantal voorbeelden, waaronder het boekje van 1999, het tweede jaar dat ik mee ging. Mooie herinneringen!

Mama kreeg een mooie plant voor Moederdag. Ik heb echt geen verstand van die dingen, maar ik weet dat ik haar er heel blij mee kan maken.

Er kwam een moeilijke vraag voorbij in het programma ‘De jongens tegen de meisjes’. Ik ben dan wel geen man, maar ik zou het ook echt niet weten! Ik ben dol op bier en ben iedere dag weer een stukje enthousiaster over het EK dat voor de deur staat. De eerste wedstrijd kijk ik overigens op de EO-Jongerendag, op een groot scherm. Zin in!

Heerlijk! De afsluiter van een dagje Amsterdam.

Met de familie naar het Scheepvaartmuseum. Het museum was op zich wel interessant, maar niet iets wat je gezien moet hebben. Ik vond het schip dat buiten lag wel mooi en de interactieve zeilreis  was leuk om te doen. De museumstukken zelf had ik al in het depot zien liggen, de plek waar ze alle stukken die ze niet kwijt kunnen opslaan, en dat was toch een stuk indrukwekkender.

Op ons huwelijksbootje. Het schip is een replica van een VOC-schip en ligt in de haven van Amsterdam.

In het ruim vond ik een knappe piraat. 

We moesten ook nog roeien in het Scheepvaartmuseum.

De huisstijl van het Scheepvaartmuseum deed me heel sterk aan die van de EO Insite denken. Zelfde ontwerper?

En toen we vervolgens ook nog een keycoard moesten dragen (Teenstreet!), dacht ik helemaal dat we op een christelijk evenement waren beland.

Zaterdagavond = poolavond. Ik was de enige vrouw en heb m’n eer goed verdedigd, al zeg ik het zelf. We speelden met z’n vieren twee tegen twee, negen potjes in totaal en ik heb er drie van gewonnen.

Snapshot! Een van de leukste dingen van ons appartementencomplex is de lift met de huge spiegel. Altijd handig om nog even je make-up te checken voordat je de deur uit gaat. En ja, thuis kan dat ook, maar het licht in de lift is lekker fel zodat je alles goed kan zien. 

Ik heb m’n iPhone al een paar maanden, maar hij had nog geen liedjes. Ik heb een lijstje gemaakt en ben aan het downloaden geslagen.

Are you talking to me?

Niets is veilig voor onze draken. Ik vroeg me af waarom ze in hemelsnaam aan een plastic zak gingen knagen.

Daarom dus.

Geef een reactie

