Voetbal en bier – Fotoalbum Week 18

Ik zag deze week dubbel en dat was niet van de drank. Er waren deze week een paar elementen die telkens terugkwamen. Met Arjen en Galina dronken we bier op Koninginnedag en in het weekend tijdens het poolen. Op Koninginnedag waren we overigens op het JVC-terrein met het amazing kunstgras. Zondag was ik op Texel waar JVC, daar zijn ze weer, tegen Texel’94 speelde. Beide dagen scheen er een heerlijk zonnetje. Dat ik de afgelopen dagen veel buiten ben geweest, is te zien aan de sproetjes op mijn neus. De dinsdag spendeerde ik in Amsterdam waar ik met vriendinnen Amber en Aukje de grachten onveilig maakte en lekker uit eten ging. Doordeweeks heb ik weer lekker gewerkt bij het accountantskantoor en drie keer raden wie er vervolgens als sponsor bij Texel’94 verscheen…

Traditiegetrouw bezoek ik elk jaar met Koninginnedag de rommelmarkt. Deze keer ging vriendinnetje Galina ook mee. Ik heb een paar leuke boeken gescoord. Het boek der namen (Julie Gregory/Karin Tintori) heb ik eerder zien liggen, maar toen had ik net mijn boekenverbod. Ik had nog een Billy vol staan met boeken die ik nog moest lezen. Inmiddels is de Billy wat leger en is er plek voor meer. En voor 1,50 kon ik het boek natuurlijk niet laten liggen. Verder heb ik twee Garfield pockets gekocht, samen voor 60 eurocent. En…. Het achterhuis door Anne Frank. Hij hoort gewoon in mijn boekenkast te staan omdat het een klassieker is. Maar ik vond hem altijd te duur. Nu mocht ik hem voor twee euro meenemen. Nice!

De nieuwste trend onder de meisjes om geld te verdienen op Koninginnedag: andermans nagels lakken. Voor 1 euro kreeg ik een prachtige nailart. Let ook even op mijn kleding. Rode blazer, wit t-shirt, blauw rokje. De Nederlandse vlag! Jammer genoeg was het veel te warm hiervoor en heb ik me later omgekleed.

Geheel in het teken van Koninginnedag. Mooi veld hè! Het is kunstgras. Het voetbalt ontzettend lekker.

Ja, ik heb gevoetbald op Koninginnedag. We hadden ons ingeschreven voor het penaltyschieten en wachten nu af totdat we mogen aantreden. Galina en ik vonden het toch wel spannend. Heel veel voetballers keken toe en je wilt niet afgaan terwijl het eerste team toekijkt.
Ik had me voor genomen om in ieder geval te zorgen dat ik de bal tussen de palen kreeg. Dat ik ook nog zou scoren had ik van te voren echt niet verwacht. Maar bij mijn tweede poging vloog de bal in de linkerhoek, onhoudbaar voor de keeper. Ik dacht nog: zag ik dat nou goed? Toen hoorde ik het applaus achter me en wist ik dat hij erin zat. Gooooooooaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllll!!

Pim was die dag het meest fotogeniek. Hij scoorde twee keer, evenals Ray. J-P scoorde drie keer en Galina helaas nul keer.

Daar moet op gedronken worden.

Bij Koninginnedag hoort bier en een tompouce. Smullen!

Oranje boven!

De day after sprak ik af met Amber en Aukje in Amsterdam, mijn vriendinnen van m’n HBO-opleiding. Het was weer supergezellig!

We hebben een rondvaartboottocht gemaakt en geluncht bij Bagels en Beans (aanrader!). ’s Avonds aten we Tapas bij Pata Negra. Geen aanrader. Tenzij je het fijn vindt om een half uur te wachten voordat je bestelling opgenomen wordt, amper ruimte om je heen hebt en van veel, heel veel, rumoer houdt.

Woensdagavond was ik wel weer toe aan een masker. Enya cd in de dvd-speler, maskertje op en lekker onderuit op de bank. Ahhhhh.

En vervolgens door met m’n nagels. Ik draag hier Catrice – Pimp my Shrimp. De kleur is amazing (zalmroze) en hij is streeploos. Perfect!

M’n haar heeft ook weer een kleurboost gekregen. Mooi rood is niet lelijk.

Cadeautje voor mijn mama die altijd voor me klaar staat en gewoon een lieverd is. En nee, dit is zomaar, een moederdagcadeau volgt nog. (pssst… iemand nog tips?).

En dit zat er in: een Libelle met… kaarten voor de Libelle Zomerweek! Ze was er heel blij mee, want daar wilde ze altijd nog een keer heen. Ik verslind de Libelle ook altijd, dus dat wordt een topdag!

Over familie gesproken… mijn broertje heeft een huis gekocht. Wij kwamen even langs om thee en koffie te drinken. De rest was al druk aan het klussen. Ik hoor het nog als ik moet helpen, aangezien ik a-technisch ben en alleen kan behangen en schilderen. Aan de keuken hoeft in ieder geval niets meer gedaan te worden, wauw!

Mijn favoriete koekjes waren allemaal in de aanbieding.

Bliksum is verre familie van Puss in Boots.

Donder, nog half in dromenland.

Normaal gesproken ben ik minstens één zaterdag per maand in de Boatex te vinden, mijn favoriete uitgaansplek. We komen er altijd om te poolen. De bediening is altijd vriendelijk (oké, een enkele keer komt er ineens een bitchy serveerster voorbij, maar gek genoeg zien we haar nooit een tweede keer) en het eten en drinken is er goed! Ik was al een paar maanden niet geweest en ik miste het zo erg. Zaterdag kwam het er gelukkig weer van.

Daar is het biertje ook weer.

Duty calls! Voetbal kijken is met dit lekkere weer echt geen straf.

En kijk nou eens wie er als sponsor op het programmaboekje staat! Ik was aan het werk voor de krant, maar kwam zo toch m’n andere werkgever tegen.

Ik zette m’n stoeltje neer en zag toen pas waar ik eigenlijk voor zat. Ik had overigens gezelschap van mijn schoonmoeder. Gezellig!

Schoonmoeder maakte ook deze foto. Ik ben moeilijke vragen aan het stellen aan voetbaltrainers Martin Koorn (Texel’94) en Ben de Visser (JVC).

En weer terug met de Texelse boot. Doodeng vind ik dat om met een auto de overtocht te maken. Ik weet nooit welke rij ik moet hebben. Gelukkig is alles goed gekomen en hebben mijn auto en de rest van de passagiers het overleefd.

Geef een reactie

