Vitaminecocktail

Vrijdagmiddag, vijf uur geweest. Het is weekend! Voor de meesten dan. Het werken is voor mij nog niet afgelopen. Vanavond moet ik weer m’n best doen in de sportschool tijdens mijn zeswekelijkse meting. Het motto van mijn trainer is ‘pijn = fijn’. Moet ik nog meer vertellen? Zeker is dat ik het komende uur afgebeuld ga worden. Deze cocktail is daarom speciaal voor al die mensen die nu wél op de bank kunnen ploffen en genieten van hun welverdiende weekend. En het leukste is: hij is in een mum van tijd klaar.

Ik heb het drankje ooit ontdekt op een bruiloft. Ik vroeg volgens mij om een Coebergh en toen kreeg ik dit. Man, wat was dat lekker! Men neme: drie sinaasappels, een fles Coebergh, ijsklontjes, rietje en een glas. Schenk de Coebergh in een glas. Let op, voor een lekkere smaak is een klein laagje al genoeg. Pers vervolgens ongeveer drie sinaasappels uit, afhankelijk van hoe groot je glas is. Doe het versgeperste sinaasappelsap bij de Coebergh en voeg de ijsklontjes toe. Geniet het mengsel vervolgens in een shaker en schud eventjes, zodat de ingrediënten goed kunnen mengen. Schenk het vervolgens terug in het glas, rietje erbij en geniet. In plaats van de sinaasappelsap kun je overigens ook jus d’orange gebruiken. Maar geloof me, dat is een stuk minder lekker.

O ja, hoe groter het glas, hoe beter. Niet vanwege de hoeveelheid alcohol, maar omdat er dan meer sinaasappels in passen. Want hey, naast een fijne cocktail is dit ook nog een enorme vitamineboost. Twee vliegen in één klap dus. Voel je daarom vooral niet schuldig als je er hierna nog eentje neemt. Cheers!

One thought on “Vitaminecocktail

Geef een reactie

