Not a manic monday – Fotoalbum Week 17

Donkere luchten, veel regen en kou. Het weer was deze week niet om over naar huis te schrijven. Ik weet dat april doet wat ie wil enzo, maar dit is gewoon gemeen. Zo dacht ik woensdag sportief te doen en op de fiets naar m’n werk te gaan. De heenweg ging geweldig. Op de terugweg had ik harde tegenwind en sloeg de miezerregen in mijn gezicht. Middelbare school all over again. Alleen dan zonder m’n lieve vriendinnen. Bij thuiskomst lag gelukkig de glossybox op me te wachten. Ahhhhh, fijn! En er was meer deze week waar ik blij van werd. Maandag is normaal zo’n saai nietszeggende dag. Niet deze maandag. Ik date met m’n nichtje en dronk ’s avonds cocktails met Alke. Ha! Not just another manic monday. En natuurlijk vertel ik ook hoe ik mijn kledingcrisis heb opgelost. Verder veel mooie foto’s!

Cocktails drinken bij Door 74. Een ‘exclusieve’ club waar je amper de ingang van kunt vinden. De buren van Door 74 waren het helemaal zat dat ze telkens verdwaalde toeristen aan de deur hadden en waren ze vriendelijk om aan te geven waar de club zat, door middel van een foto op de deur. De bediening was zoals bediening hoort te zijn, vriendelijk en gastvrij. De cocktail was heerlijk. Ik kreeg zo’n huge glas dat ik er de hele avond mee kon doen. 1 slokje staat namelijk garant voor een smaakexplosie. Jum! Verder kregen we een plekje achterin de club op een bank. Ook de kroeg waar we daarvoor zaten had banken. Heerlijk! Dat zouden meer kroegen moeten doen…

Gezellig bankhangen met Alke. Door 74 was wel een beetje donker. M’n iPhone zorgde ervoor dat ik ineens heel bleek afstak tegenover kroegtijger Alke. Hij heeft overigens Indobloed in zich en ik ben hartstikke Hollands. Zonnebankje dan maar.

Na het douchen zat ik maandagmiddag relaxt op de bank te bedenken wat ik aan moest doen. De dresscode van Door 74 is sophisticated. Een makkie natuurlijk, ware het niet dat het heel koud was buiten en Amsterdam beschikt over heel veel irritante stenen waar je makkelijk met je schoenen in kan blijven hakken. Ook moesten we nog een stukje lopen voordat we er waren. Kledingcrisis dus! Poes heeft nergens last van.

En dit is het geworden. Jurkje, legging, pumps en een colbert. En ballerina’s mee voor onderweg.

Alke had pas tijd na z’n werk. Ik was de hele dag vrij en aangezien ik toch ’s avonds in Amsterdam moest zijn, besloot ik om te checken of m’n nichtje Ivana, wonende in Amsterdam, tijd had. We zien elkaar eens in het half jaar. Eigenlijk moet het vaker, maar op een of andere manier komt het er niet van. Het was in ieder geval weer heel gezellig!

Deze mooie box lag woensdag al op me te wachten bij de mensen van vijf deuren verder. Blijkbaar is de rest van de galerij overdag niet thuis. Ik had net een uitputte fietstocht achter de rug en belde aan met uitgelopen make-up en een rood hoofd, dus ik werd wel enigszins raar aangekeken. I don’t care, cause the Glossybox is here!

Glossybox verschijnt iedere maand en kost 12,50 euro. Sowieso is het het geld waard, omdat de spullen altijd meer waard zijn dat dat je ervoor betaald. Ik moet eerlijk bekeken dat mijn allereerste box een beetje tegenviel. De producten (mascara, haarlak, nagellak, parfum en handcrème) zijn top, daar niet van. Het was de grote die tegenviel. In eerdere boxen zaten meer fullsize producten. Nu was alleen de nagellak fullsize. Kleine tegenvaller.

Na de komst van de Glossybox kriebelde het weer om mijn badkamerlades op te ruimen. Ik heb er twee: een voor dagelijks gebruik en een voorraadla. Vooral die laatste barst uit zijn voegen. Dit zijn alleen al mijn bodylotions. Eh, oeps! Vaker smeren dus.

Ik heb weinig dingen nodig om gelukkig te zijn. Geef me een zacht bed, een goed boek en wat lekkers en je hoort me voorlopig niet meer.

Aan het werk op zaterdagavond in het zwembad. Ik interviewde de woordvoerder van het waterpoloteam net na de wedstrijd. Hartstikke leuk hoor om met hem te praten. Die awkward smile wordt veroorzaakt door het feit dat ik door had dat de telelens van collega George Stoekenbroek op me gericht was. Toch vind ik het erg leuk om een ‘actiefoto’ van mezelf te hebben. Bedankt, George!

Daarna ging ik met vrienden naar de kartbaan. Ik deed niet mee, omdat ik moe was en karten stiekem erg eng vind. Heb het geprobeerd, maar ik ben standaard de eerste zes rondes bezig om m’n angst te overwinnen en het gaspedaal te vinden. De laatste twee rondes geniet ik dan nog een klein beetje.

M’n beste vriendinnetje Galina is echt Boom Chicka Wa Wah!

Het tweede team van JVC vierde zondag dat ze kampioen is geworden. Nu het eerste team nog… JVC 1 is dit weekend periodekampioen geworden, dus dat is alvast een goede stap in de richting. Kom op, jongens!

2 thoughts on “Not a manic monday – Fotoalbum Week 17

Geef een reactie

