Vrolijk Pasen! – Fotoalbum week 14

Best paasweekend ever! Op een na dan. Dat was de keer met Pasen dat ik door J-P ten huwelijk werd gevraagd, in 2008. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar getrouwd en dat bevalt nog steeds heel goed. Met Passen hadden we weer tijd voor wat quality time. Lekker lang uitslapen! Ik had me vooraf voorgenomen om met Pasen rustig aan te doen om mezelf weer op te kunnen laden voor de werkweek. Op een of andere manier slopen er toch weer afspraken in mijn agenda. Maar wat heb ik een toptijd gehad! Shoppen met Lisa, de verjaardag van Lyanne vieren, kaarten met Arjen en Galina, cupcakes maken met Anouk…
En het zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een paar blunders, want ik blijf ten slotte blond. Zo kostte het wel wat extra moeite om op zondag in de kerk te verschijnen. Ik moest en zou naar de kerk, want ik wilde de paasdienst niet missen. Hij is opgestaan!

We aten op Eerste Paasdag bij mijn schoonouders en namen deze awesome taart mee, van de bakker. Hij smaakte heerlijk!

In de serre bij mijn ouders. Coby en Hans waren onverwachts overgekomen uit Enschede. De reden was minder leuk: een begrafenis. Wel gezellig dat ze bleven eten. En ze zeggen dan wel iets over ‘de jeugd van tegenwoordig’ die altijd maar bezig is met hun mobiel. Ha! M’n papa en Coby waren anders ook behoorlijk populair die avond.

Voorjaarsschoonmaak in het klein: m’n bakje met nagellak uitzoeken. De kleuren die ik niet gebruik, heb ik weggegeven. Ruimte voor nieuwe nagellak! Het is me opgevallen dat ik minder aan m’n nagels zit als ze netjes gelakt zijn. Ineens groeien mijn nagels. Dat wil ik zo volhouden en daarom moet mijn nagellakbakje op orde zijn. 

De voorjaarskriebels gierden door mijn lijf heen. Ik wilde ook ineens de boekenkast opruimen. Ik heb alle boeken die ik geen tweede keer wilde lezen of die me niet leuk leken eruit gegooid. Ruimte voor nieuw? Eh ja, maar ik heb nog drie planken vol met boeken staan die ik nog moet lezen. Voorlopig mag ik dus eigenlijk niets nieuws van mezelf kopen. 

En de kriebels gaan maar door. Volgend weekend gaan we het balkon opruimen. Het ziet er nu uit alsof er een stel Tokkies wonen en dat kan zo niet langer. Vrijdag kochten we alvast de tuinstoelen.

Deze knapperd heet Charlie en is de hond van Danny en Linda. We gingen bij ze langs om de foto’s van Lapland te laten zien. Ik had de reis gewonnen via de blog van Linda. Hartstikke gezellig en leuk om hun huis een keer te zien.

We wonen in een flat tussen de bejaarden en dat levert wel eens leuke dingen op. Zo stond er ineens een mevrouw voor de deur die ons deze prachtige bloemen aanbod namens Stichting De Zonnebloem. Superleuk!

Zo ziet relaxen op de bank er bij ons uit.

Ik had de wc schoongemaakt en in de bleek gezet en vervolgens lazerde m’n doosje met oorbellen erin. Oeps! Ik was heel blij dat de wc schoon was, maar vond het doodeng om m’n hand in het gat te duwen om m’n oorbellen eruit te vissen. Elk nadeel hep ze voordeel, ze glimmen in ieder geval weer mooi. Ik ga ze nog wel even schoonmaken met alcohol, zodra ik het flesje open heb… stomme &^%&*kindersluiting!

Blunder nummer twee: vrolijk door blijven rijden terwijl je olielampje rood oplicht. Oeps! Ik zei het zondagochtend tussen neus en lippen door in de badkamer. Waarop J-P me vertelde dat we dan absoluut niet verder konden rijden. Ja… maar… de kerk! Ik belde m’n mama die al onderweg was en bij Kooypunt voor het stoplicht stond, maar gelijk riep dat ze ons wel op wilde halen. Mijn mama is top! Daarna hebben we natuurlijk gelijk even olie gehaald.

Shoppen met Lisa voor Lyanne. Supergezellig! De foto’s van m’n aankopen volgen in een apart shoplog. Deze blogpost is al behoorlijk lang…

Klaar voor de verjaardag van Lyanne!

Lieve Lyanne was blij met haar mand vol cadeautjes.

Bijwerking van teveel sporten: licht geven in het donker.

De flits op mijn iPhone staat standaard uit. Dan krijg je zulke foto’s. De zwarte schim links is Jhonny.

Op Eerste Paasdag maakten Anouk en ik samen cupcakes. Het resultaat is niet gek voor een eerste keer.

Cupcake, anyone?

We hebben de Paashaas opgegeten! Na ja, niet helemaal, het was eigenlijk konijn. Op zich wel lekker om een keer te proberen. Het deed me denken aan kip.

Tijd voor een spelletje good old Ligretto met Arjen en Galina. Laatstgenoemde wist twee keer achter elkaar te winnen. Grrrrr!

Vanwege Pasen waren alle sporten verplaatst naar maandag. Ik deed verslag van de Guldemond Ronde, een wielrennerwedstrijd op het nieuwe parcours van DOK. Extra leuk was dat Michel meedeed, een Helderse jongen die we in Amerika hebben leren kennen. (jup, aan de andere kant van de wereld). Hij lag er na vijf rondes al uit door een lekke band. Heel zuur, vooral omdat hij in de kopgroep reed. De overige 55 rondes heb ik gekeken met Michel naast me, heel gezellig.

2 thoughts on “Vrolijk Pasen! – Fotoalbum week 14

Geef een reactie

