Sneeuw en lekker eten – Fotoalbum Week 12

Het was de week van het lekkere eten. Nadat we terug kwamen van Lapland mochten we bij mijn ouders eten. Vervolgens hadden we zaterdag het verrassingsfeest van mijn oom. De gelukkige man is getrouwd met een Colombiaanse en dat staat garant voor heerlijk eten. Jum! Op zondag besloot ik om mijn wekelijkse AH-stoommaaltijd te vervangen voor MAC Donalds. Heerlijk! Natuurlijk mogen de foto’s van Lapland niet ontbreken. Daarom alvast een sneak preview, het reisverslag volgt nog. Ik moet nog een paar Darlings Killen, een van m’n zwakke punten. (voor de niet journalisten: mijn verhaal inkorten)

In de loop der jaren heb ik een iets verfijndere smaak gekregen. Ik houd bijvoorbeeld van biefstuk stroganoff, carpaccio en varkenshaas. Toch gaat MC-Donalds er ook nog steeds in. Kipnuggets, patat, cola en een sunday caramel. Heerlijk! En een bakje fruit voor de vitaminen.

Mijn oom vierde zijn zestigste verjaardag. We werden allemaal in het geheim uitgenodigd door deze kaart. Superorigineel! Hij is wereldreiziger en heeft al heel wat van de wereld gezien. Ik herinner me dat ik hem als klein meisje af en toe mee mocht naar Schiphol om hem op te halen. Het begin van mijn liefde voor reizen.

Klaar voor een leuk feestje.

Nagels gelakt met Crackle lak. Nice!

Gefeliciteerd! In de loop der jaren heeft hij heel wat T-shirts verzameld uit allerlei landen. Wij gaven hem een shirt uit Lapland.

Empanades, Colombiaanse hapjes met vlees en aardappel erin. Ontzettend lekker! En de schaal blijft maar rondgaan. Wauw, wat heb ik veel gegeten.

Ik heb deel 2 van De Laatste Bazuin gelezen, een romanserie over de eindtijd. Dit deel ging voornamelijk over de onderlinge verhoudingen tussen de hoofdrolspelers. Interessant geschreven, maar ik miste de actie. Dat komt vast wel weer in deel 3. En daarna heb ik nog ongeveer 13 delen te gaan. 😀

Manlief heeft heerlijk gevoetbald.

Het eerste wat ik vrijdagmiddag wilde doen zodra ik thuis kwam van werken (jup, dat ging ook gewoon door), was de was. Maar mijn man was me voor. Leuke verrassing! Gelijk een tip voor de andere mannen. Doe onverwachts de was en je vrouw is zielsgelukkig.

Mijn blog is niet compleet zonder een paar kittige foto’s. Op dit moment kan ik ze wel achter het behang plakken. De draken maken er een gewoonte van om aan de deur te gaan krabben ’s morgens vroeg. Vanochtend was het vijf uur…

To do bak is opgeruimd, dus Bliksum kan er weer bij.

Zou er een schrijfster in Donder schuilen?

Sneak preview nummer één. Lapland was a-ma-zing!

Sneak preview nummer twee. De rest volgt snel…

One thought on “Sneeuw en lekker eten – Fotoalbum Week 12

Geef een reactie

