Bergen – Fotoalbum week 11

Het fotoalbum heeft een paar dagen op zich laten wachten. Maar beter laat dan nooit toch? Ik was deze week in Lapland! Ik heb een heerlijke tijd gehad dankzij Linda van What A Beauty en Dove. Maar daarover later op deze blog meer. Werk ging tussen alle vakanties ook gewoon door. Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij mijn nieuwe baan. Naast werk hield ik me bezig met allerlei leuke dingen. Vorige week genoot ik heerlijk van mijn weekend in Bergen. Zaterdag was ik bij het optreden van mijn vaders koor. Superleuk om mee te maken! En dat vonden waarschijnlijk meer mensen, de kerk zat propvol. En ik heb mijn eerste voetbalwedstrijd als voetbalvrouw gevolgd. Veel foto’s dus weer!

Een post-it op een huis, briljant! Ik ben dol op post-its en plak het liefst mijn hele computer ermee vol. 

Bergen dus! We begonnen onze maandagmorgen met een ontbijt bij de kinderboerderij. Niet zo slim om stokbrood te gaan eten met een hongerige Bambi voor ons. Maar er stonden bankjes en we hadden een leuk uitzicht op vogels en herten.

Next stop: het bos! Heerlijk om er lekker in rond te dwalen. De omgeving van Bergen is prachtig.

Leuk weetje: ik had het bos gevonden zonder op mijn navigatie te kijken. Ik moest twee keer kiezen welke kant we op moesten en ik gokte goed! En dat is heel bijzonder want ik speel het zelfs klaar om in een rechte gang te verdwalen. (echt gebeurd).

We zetten ons tripje voort naar Schoorl, voor de enige echte klimduin! Een enorme berg met zand waar je vanaf kunt rennen of gewoon even heerlijk op kunt zitten met een boek. Genieten!

Lunchen op een terras met uberslechte bediening. Ze snapten nog wel dat we drinken nodig hadden, maar een lunchkaart kregen we er niet bij, om half twee ’s middags… Ik pakte er een van het tafeltje ernaast, bekeek hem uitgebreid en moest vervolgens gaan roepen om de aandacht te trekken van de obers/serveersters die in de deuropening om zich heen aan het kijken waren. Eh, hallo? Honger!

En toen kwam het kleine meisje in me naar boven. Ze moest en zou van de klimduin afrennen. Ik gaf haar haar zin. Run Mies Run!

De blauwe lucht had plaatsgemaakt voor mist. We hebben heel even over het strand gelopen, maar zochten daarna snel de warmte van het hotel weer op.

’s Avonds aten we bij Zusters. Aanrader! Heerlijk eten, goede sfeer, supervriendelijke bediening en een fijne prijs. Carpaccio, een vleesgerecht en een fruitsorbet toe voor 22,50. Nice!

We logeerden twee nachtjes bij Hotel 1900. Fijn hotel met knusse kamers en een soort woonkamer beneden, gevuld met banken, zachte stoelen, gezelschapsspellen en tijdschriften.

De hotelkamer deed me denken aan een logeerkamer. Een hotelkamer is natuurlijk ook bedoeld om in te logeren, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. 

Weer thuis met onze gekke kittens.

Obsessie voor lichtjes.

‘Spiegel, spiegel aan de wand. Wie is de meest sexy kater van het land?’

Een van de leukste afleveringen van Frieds waarin het karakter van Brad Pitt Rachel (ex Jennifer Aniston) haat.

Mijn ouders waren een weekend naar Parijs geweest en brachten fijne tassen voor me mee.

Perfect gespiegelde schappen in Almere. Ik houd ervan! Tjah, het is een tic van me. 

DUO let op de kleintjes. Ik kreeg zowat een hartverzakking toen ik de envelop zag. Post van DUO terwijl je al bijna twee jaar geen student meer bent, kan nooit goed zijn. Dus wel, haha.

M’n papa zong met zijn koor Mescalanza. Superleuk om te zien en te horen! Er deed nog een ander koor mee en samen zongen ze 28 liedjes. Iets teveel van het goede.

Van het A-veld naar het C-veld. Tussen het eerste (team van zwager) en het zevende (team van man) van JVC zit een wereld van verschil. Het niveau ligt een stuk lager en er komt nauwelijks publiek. Maar ik mocht wel tussen de wissels zitten in de duck-out zodat ik alles goed kon volgen. Dat bevalt me wel.

2 thoughts on “Bergen – Fotoalbum week 11

Geef een reactie

