London baby!

Groene vingers heb ik nooit gehad. Waar andere mensen dolblij zijn met een plant, raak ik in paniek. Want hoe ga ik ooit dat groene schepsel in leven houden? Op mijn werk werd laatst ook gevraagd of ik verantwoordelijk wilde zijn voor de planten water geven. Gelukkig kon ik er onderuit komen. In tuincentra kom ik nauwelijks, behalve die ene keer per jaar dat ik een cadeau voor mijn moeder koop. Want mijn moeder heeft wel iets met bloemen en planten. Ze kan gewoon geen plantenwinkel voorbij lopen zonder even stil te staan. Ze wilde dan ook graag naar de Lentetuin in Breezand. Drie keer raden wie ze meevroeg voor een ochtendje naar bloemen kijken? Moi! Nu sla ik een gezellige moeder-dochter ochtend niet af, dus besloot ik mee te gaan. En daar heb ik geen spijt van gehad. Wat was het tof!

De Lentetuin wordt ieder jaar gehouden. Een paar dagen lang staan er in een soort loods allemaal bloemen mooi te wezen. Kwekers uit de omgeving pronken met hun nieuwste tulpen, amaryllissen, krokussen, hyacinten etc. Tulpen zijn een van de weinige bloemen waar ik dan wel wat mee heb, dankzij de vijf jaar die ik bij de bollenboer heb gewerkt. Al m’n herinneringen kwamen tijdens het bezoek aan de Lentetuin weer boven. Het was altijd zwaar om op het land en in de schuur te werken, maar zo ontzettend gezellig.

Het tweede ding dat de Lentetuin het voor mij de moeite waard maakte, was het thema. Dit jaar is gekozen voor ‘London’. En ik hou van Londen! Complimenten voor de bouwers die dit thema supermooi hebben uitgewerkt. Mooie herinneringen, terwijl ik me in Londen waan. I’m loving it! Geniet van de foto’s van mijn favoriete bloemen en probeer niet al te duizelig te worden  van de kleurenpracht.

London baby! Inclusief Big Ben en Tower Bridge.

Engelse bolhoeden in de boom.

Geen London zonder Underground.

Zwarter dan dit wordt het niet.

De tulp ‘Queensland’.

De tulp ‘Flaming Flag’.

The ‘Matrix’ in de vorm van lelies.

Een Engelse bus te midden van bloemen.

‘Gracia’.

De Van Velzen onder de tulpen: ‘Yellow Baby’.

De tulp ‘Dutch Design’.

De tulp ‘Diamond Jubilee’.

De manier waarop ik mijn foto’s eigenlijk had moeten maken. Ik was mijn camera vergeten en bovenstaande foto’s waren dus allemaal genomen met m’n mobiel.

Geef een reactie

