Sport, sport en sport – Fotoalbum week 9

Sport, sport en sport. M’n hele week draaide deze week om sport. Mijn zondag ging op aan een handbalwedstrijd in de middle of nowhere. Mijn eigen training was omhoog geschroefd van twee keer per week naar vier keer in de week en alsof dat nog niet voldoende was, zag ik mijn vrienden uit de sportschool ook op mijn vrije avond. Heavy, maar fun!

Moeilijk om het vast te leggen op de foto. Het was donderdag ontzettend mistig. Onderweg naar Sportschool Nice (jup, ben even tijdelijk overgelopen, straks hierover meer) wilde ik het liefst omkeren bij de eerste rotonde. Het idee dat er misschien meer mensen over dachten en dat daarvoor de groepsles lekker rustig zou zijn, trok me over de streep. Ik ging door en bereikte veilig de sportschool. En ik ben weer een ervaring rijden. Geen probleem om in het pikdonker in de mist te rijden. I can handle it!

En om deze les ging het: X-Co. Dit buisje is gevuld met grit en wordt gebruikt bij alle oefeningen van de groepsles op muziek. Het ‘leuke’ ervan is dat het grit heen en weer schuift in het buisje en dat maakt het extra zwaar. In het begin was het heel raar om een soort uitgerekte thermosfles in mijn hand te houden en daarmee te sporten. Ik ben wel gewichten gewend, maar dit is een heel nieuwe ervaring. Tijdens de les werd ik gecoacht door de trainsters die vanaf het podium aanwijzingen riepen en soms oogcontact zochten en me voordeden hoe ik de X-co moest vasthouden. Heel fijn. Hoe langer ik in de zaal stond, hoe leuker ik het vond. Aanrader!

Ik sportte deze week bij Nice Sports en Spa in Den Helder. Ik mocht een week gratis en wilde daar wel gebruik van maken. Ik vind het belangrijk om te weten wat er qua sport allemaal te doen is in Den Helder. Naast X-Co kreeg ik nog drie kwartier begeleiding in de zaal van een stagiair. Het is me allemaal goed bevallen. De bedoeling is natuurlijk dat ik over ga stappen naar Nice. That ain’t gonna happen. Ik heb het nog steeds veel te erg naar m’n zin bij m’n huidige sportschool.

Dit gebeurt er dus als je niet sport.

En dit is het resultaat van veel sporten. Was het jullie trouwens opgevallen dat bovenstaande foto’s van een en dezelfde persoon zijn? En dat de foto’s vlak na elkaar genomen zijn? Jup, deze man heeft het ‘talent’ om een zwangere buik te faken.

Na sporten volgt ontspanning. Sportmaatje Lyanne had haar kamer opgeruimd. Ik kreeg haar tijdschriften. Gelukkig kun je me niet maken!

Niet veel later kwam sportinstructrice Lisa binnen met cupcakes. Jum!

Lisa heeft al titels in het zwemmen op haar naam (zes keer Nederlands Kampioen), maar is nu dus voor mij ook kampioen cupcakes maken. Laat je niet misleiden door de enigszins rommelige topping. Ze waren heerlijk!

Het was de bedoeling dat we even onze autosleutel in zouden leveren bij de monteur van de garage en een drankje zouden doen. Het liep toch weer op sporten uit. We deden Kinect Adventures op de X-box. Je moet je hele lichaam bewegen om zo het poppetje op de tv aan te sturen. Je hoeft niets vast te houden zoals bij de Wii. Een sensor registreert alles. Supervermoeiend, maar heel leuk om te doen.

Naast voetbalfan en sportverslaggeefster mag ik mezelf nu ook voetbalvrouw noemen! Mijn man zit sinds kort in een voetbalteam en speelde zondag zijn eerste wedstrijd. Hij verloor met 10-0 en was na tien minuten al bekaf. Is goed voor je, schat! Ik kon er zelf helaas niet bij zijn.

Ik moest samen met collega Carlijn naar het pittoreske Schermerhorn, een klein dorpje tussen Alkmaar en Hoorn in. Op de foto de plaatselijke kroeg en kerk. We gingen er heen voor de kampioenswedstrijd van de Helderse handbalvereniging DSO. En het was het twee uur rijden heen en terug waard. Man, wat was het spannend. Wij voelden de spanning zelfs. Natuurlijk zijn we onpartijdig, maar als DSO zou verliezen, hadden wij onze verhalen enigszins moeten omgooien en hadden we denk ik toch chagrijnige spelers tegenover ons gehad in plaats van vrolijke, uitgelaten vrouwen. En daarom kan ik zeggen: gelukkig wonnen ze.

De Goliath brug waar ik tot twee keer toe overheen moest rijden, op zoek naar een parkeerplek.

Dan ben je supertrots op je verhaal, en vervolgens wordt de krant verscheurd door de kitten. Dat houdt me dan weer met beide benen op de grond. Wat ik vandaag schrijf, staat morgen in de krant en ligt overmorgen weer bij oud papier.

Na al dat sporten, moet je natuurlijk goed eten. Ik maakte twee nieuwe recepten. De gehaktballetjes waren lekker, de spinazie met noten had te veel citroensap over zich heen gekregen. Ook had ik natuurlijk veel te weinig gemaakt. Leermoment.

Gelukkig kennen ze dat probleem niet bij eFFe in ’t Dorp, waar we woensdagavond aten. Ik kreeg een heerlijke carpaccio salade als hoofdgerecht. Smullen!

De inrichting bij eFFe is een plaatje. Ik wil nu ook graag paarse muren. Jammer genoeg vindt Jean-Paul dat een minder goed idee en moet ik het doen met de paarse muren van onze studeerkamer/kantoor. Ook leuk om te weten: Op het Loopuytpark komt binnenkort een tapasrestaurant, van de eigenaren van eFFe. Nice!

We waren in eFFe ter gelegenheid van het 28-jarig huwelijk van m’n schoonouders. Nog vele jaren, Hans en Mirjam!!

Ik ben jaren een fervent nagelbijten geweest. Zo zagen mijn nagels er de afgelopen week uit. Ben zooo trots!

Ja, ik heb wel aan ontspanning gedaan deze week. Ik keek The Voice Kids terug. Normaal gesproken zit ik met mijn mobiel te spelen en luister ik met een half oor. Voor Vajèn legde ik m’n mobiel even aan te kant. Wauw, die stem! Vergelijkbaar met Alexandra Burke. Ik ben verkocht en hoop dat ze een cd gaat uitbrengen.

In Den Helder willen we graag het ziekenhuis behouden, zoals het nu is. Ik wilde de petitie ook wel tekenen, maar was niet van plan om helemaal naar het winkelcentrum te gaan, waar je tijdens een bepaalde tijd kan tekenen. Lucky for me woon ik in een soort bejaardentehuis waar de petitie gewoon in de lift hing. Ik moest er wel voor door m’n knieën omdat het ding absurd laag hing. Ben benieuwd hoe de oude mannetjes en vrouwtjes dat gedaan hebben.

Donder heeft een fijn plekje gevonden om te liggen. Lekker rustig zo.

4 thoughts on “Sport, sport en sport – Fotoalbum week 9

Geef een reactie

