Fotoalbum – Week 6

Geen goede week voor mijn portomonnee. Het geld dat ik deze week verdiende met werken, werd gelijk weer uitgegeven. Ik blijf het moeilijk vinden om mijn verslavingen in de hand te houden. Gelukkig ben ik verslaafd aan relatief goedkope dingen.

 

Ik kom eigenlijk nooit in een tuincentrum, simpelweg omdat ik geen groene vingers heb en er daarom niets te zoeken heb. Door mijn laatste bezoek aan een tuincentrum bij ons in het dorp, om planten te kopen voor mijn moeders verjaardag, weet ik dat ze daar een fijne collectie aan  kaarsen hebben. Wegens opheffingsuitverkoop had het tweede artikel 75% korting, mits je contant betaalde. Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Samen met een vriendin ging ik shoppen bij het tuincentrum. Ik sloeg een beetje door qua kaarsen…

Een mooie schaal om mijn nieuwe kaarsen op te zetten. Zo kom ik de winter wel door.

Ik heb ook aan onze pluizige beestjes gedacht. De hamster is een beetje ziekjes en kan wel wat extra warmte gebruiken. Ik heb speciale watjes gekocht voor in zijn holletje en knabbelsticks. De stick was binnen no time afgeknabbeld.

En er zat ook wat lekkers bij voor deze schat.

Met een tas vol verliet ik het tuincentrum. Bij het afrekenen was het nog even spannend. Ik had dertig euro mee en mijn vriendin twintig. Het totaalbedrag kwam op 47,60. Phoe! Gehaald!

Eh… betrapt! Ik had in m’n vorige fotoblog al verteld over m’n enorme hoeveelheid theezakjes. Het is zelfs zo erg dat ik thee nu meeneem naar het werk, omdat dat eigenlijk de enige plek is waar ik ook echt thee drink… Terwijl ze daar ook genoeg soorten thee hebben. Maar ik had een goed excuus om deze smaak te kopen! Ik was er al heel lang naar op zoek. Bij iedere reis naar het buitenland, checkte ik de supermarkt, op zoek naar die fijne combinatie van Rooibos en Vanille. Een vriendin had een paar zakjes in huis, maar had geen idee waar ze de thee vandaan had. En raad eens waar ik eindelijk deze week de geweldige thee vond… De Aldi in het dorp. Hoe ironisch.

Ik was alle losse recepten zat en besloot om eindelijk alles eens in te plakken. Het resultaat is een boek met ongeveer dertig recepten uit kookboeken en de Allerhande. We moeten nog een hoop gerechten uitproberen om het boek vol te krijgen, want alleen de recepten die mijn man en ik allebei lekker vinden krijgen een plekje in het boek (op één uitzondering na).

Ik vind American Footbal echt met stip de meest saaie sport die er is. Zodra die lui een meter terrein hebben gewonnen, wisselen ze van spelers. Hoe omslachtig is dat! De Superbowl kan ik dan wel weer waarderen. Ik neem het altijd op voor de Half Time Show. Het kostte me een jaar van mijn leven om al het geleuter eromheen door te spoelen, maar dan heb je ook wat. Deze keer trad Madonna op. Wauw, wat een awesome show! Ze had Spartanen bij zich (sexy!) en liet zien hoe lenig ze nog als vijftigplusser (jaloers!).

Waterpolo kan ik dan wel weer waarderen. Sinds ik het een paar keer gezien heb, kan ik ook volgen, ondanks dat een deel zich onder water afspeelt. Het is vol actie en daardoor erg fijn om te kijken. Tel daar nog een lekkere warme zwembadhal bij op en een aardige en eerlijke woordvoerder en je hebt een blijde Mies aan de waterkant zitten. Zoals ook afgelopen zaterdag. Ik vraag me overigens wel af: moeten die zwembroeken zo absurd strak zitten?

Uit het boek ’25 jaar Loesje’. Slimme meid, die Loesje.

 

2 thoughts on “Fotoalbum – Week 6

Geef een reactie

