Shoplog Amsterdam

Amsterdam staat nog steeds op nummer één als het gaat om mijn favoriete shopsteden. Niet alleen heeft deze stad al mijn favoriete winkels, ook kom ik er al jarenlang en weet ik precies de weg in de binnenstad. En dat is toch een pluspunt voor mensen die geen ruimtelijk inzicht of richtingsgevoel hebben (ik dus). Mijn moeder en ik hadden afgelopen zaterdag een fijne shopdag in de Amsterdam.  Veel dingen shoppen voor weinig geld. I love it!

Mijn belangrijkste doel was het vinden van warme kleding. We kunnen er niet omheen, het is nu echt koud! Ik heb nog wel wat vesten liggen, maar die zijn al behoorlijk afgedragen. Omdat ik nu drie dagen per week achter de receptie zit en klanten mij als eerste zien als ze binnen komen, moet ik er natuurlijk wel representatief uitzien. Een mooie lippenstift en een lipgloss horen daar ook bij. Ik had dus een goed excuus om goed te gaan shoppen.

Vanaf Centraal Station liepen we naar de Dam. Onderweg bekeken we de C&A, daarna gingen we door naar Kalverstraat. Natuurlijk kon ik niet weggaan zonder ook even Claire’s binnen te lopen. Ik ging niet met lege handen weer naar buiten (eigenlijk nooit). Kijk maar mee…


Vest met nepbont, €15,00, C&A


Nepleren jasje, alvast voor de zomer, €15,00, C&A


Harig vestje, €4,50, The Sting


Gekleurd vest, € 10,00, The Sting


Tanktops voor onder m’n trui, €2,50 per stuk, The Sting


Vest met wollig kraagje, €19,95, ZARA

Rimmel London lippenstift Kate, €5,00, Etos
Rimmel London lipglossVinyl Gloss 530 Starlet, €5,00, Etos

Oorbellen, €2,00, Claire’s

Surprisebag, €5,00, Claire’s


De inhoud van de Claire’s surprisebag. Het bleek een goede deal te zijn. En hiermee komt m’n totaal aan oorbellen – hangers op 105 paar. Verslaafd? Een beetje wel ja. Ach, er zijn ergere dingen…

7 thoughts on “Shoplog Amsterdam

  1. Ik zie je al door Amsterdam struinen met al die tasjes vol spullen. “Nog eentje dan”… 😉
    Maar als je toch in de buurt bent, kom dan ook eens koffie of thee aan de Donauweg drinken. Oké, nog eentje dan.
    Maar je hebt mooie spullen gekocht, hoor!

    • Je kan nooit genoeg winterkleding hebben 😉
      Ik zal even kijken wanneer ik in de buurt ben. Gezellig! Laatste keer Amsterdam was op een zaterdag en ging ervanuit dat er dan niemand op kantoor is. 😉

  2. Oh lippotlood vind ik nooit zo belangrijk, als de kleur maar goed is. Liever een tintje te licht dan te donker, vooral als je alleen het randje doet, anders krijg je zo’n zwarte-band-pijpen-idee :’)
    Ik heb mijn lippotloodjes van Catrice, zit gelijk een penseeltje aan de achterkant, wel zo handig.

Geef een reactie

