Fotoalbum – Week 5

Lekker gewerkt? Ja! Fijn geshopt? Ook dat! En de sneeuw wist het niet voor me te verpesten. Werk is tien minuten rijden met de auto en van alle storingen van de NS trokken mijn moeder en ik ons niets van aan.

De witte wereld die er naast het kantoor lag. Ik heb geprobeerd om een paadje te maken met de sneeuwschuiver, maar er viel niet tegenop te schuiven. Om kwart over 5 kon ik niet gelijk wegrijden, maar moest ik eerst m’n auto uitgraven. Klagen? Wel nee joh! Ik was tien minuten later gewoon weer in mijn warme huisje.

Voordat ik aan de werkweek kon beginnen, moest er nog wat gedaan worden in huis. Op de koelkast prijkt standaard mijn to do listje. Ik heb alle taken netjes gedaan en kon met een gerust hart gaan werken. Ondertussen is mijn to do bakje weer vol…

Salade voor de laatste avond van de Alpha cursus. Tien weken lang hebben we iedere donderdag een cursus over het christelijk geloof voor beginners gevolgd. Ik kan de cursus aan iedereen aanraden. Natuurlijk weet ik al 24 jaar wat ik geloof, maar zo’n cursus heeft andere invalshoeken, waardoor ik toch weer wat geleerd over God. Ook mijn man vond het een leuke cursus. Het fijne aan de cursus is dat je eerst gezamenlijk gaat eten, waardoor je voldoende tijd hebt om bij te kletsen en even alle zorgen van de dag achter je te laten. Superrelaxt! Er werd iedere week voor ons gekookt, maar op de laatste avond moesten we zelf voor een bijgerecht zorgen.

Bij het boodschappen doen bij Deen, ontdekten we dit bij de kassa. Een shopper met…. wieltjes! Voor vier euro. Ik sjouw me altijd een breuk met boodschappen, dus dit is wel een uitkomst. En aangezien we toch in een flat vol bejaarden wonen, valt het helemaal niet op dat ik er als een oma bij loop met m’n tas op wieltjes.

Zaterdag wilden m’n moeder en ik met de trein naar Amsterdam. Inderdaad, die zaterdag dat al het treinverkeer eruit lag. M’n moeder had kaartjes van de Kruidvat of iets dergelijks en dit was de laatste mogelijkheid, vandaar. Op Station Sloterdijk moesten we overstappen. We hadden de storingen uitgebreid gevolgd op Twitter en waren onder het genot van een koffie bij Starbucks aan het overleggen over welke stad we zouden bezoeken, aangezien Rotterdam toch wel ver was en we niet wisten of we weer op tijd thuis konden komen.

De situatie op station Sloterdijk. Ik hoef hier weinig bij te zeggen, denk ik. Duidelijk is dat Prorail/NS ontzettend aan het falen is. We hebben uiteindelijk besloten om in Amsterdam te gaan shoppen.

Ik heb een aparte manier van kleding kopen. Ik loop eerst een rondje door de hele winkel en pak alles wat ik leuk vind, daarna ga ik pas passen. Hier had ik zo’n acht items uitgezocht, waarvan ik uiteindelijk  maar twee kledingstukken gekocht heb. Wat ik heb gekocht in Amsterdam, verschijnt deze week in een shoplog. Het is nogal veel, haha.

Elmo? 

Lekker lunchen in een zijstraat van de Kalverstraat, tegenover de ZARA. Het café heet de ‘Pannekoekkelder’ en ze serveerden er voornamelijk pannenkoeken. M’n moeder en ik deden een broodje. We aten pas om half 3 (Starbucks koffie vult ontzettend!) toen het café al zowat leeg was. Toch rende de bediening de benen onder hun lijf vandaan. Iedere keer als ik per ongeluk naar een ober keek, kwam hij al naar ons toe om te vragen wat we wilden hebben. Onze broodjes waren heerlijk. Een aanrader dus!

We moesten op tijd terug omdat ik de wedstrijd van JHC – Meervogels moest verslaan. Over Amsterdam Centraal – Den Helder Zuid deden we ‘slechts’ twee uur. Snel thuis eten en weer door. De wedstrijd was weer fijn om naar te kijken. Meervogels won met 22-24.

En dit trof ik aan toen ik thuiskwam. M’n vrienden verdiept in een spelletje Carcassonne. Ik vind het een stom spel, omdat ik er slecht in ben, dus ik wachtte rustig totdat iedereen uitgespeeld was.

Dit vind ik dan wel weer leuk! Ik stond er de hele tijd goed voor en was tot twee keer toe eerder dan Arjen met het leggen van een kaart. Ik brak daarbij wel m’n langste nagel 😦 En uiteindelijk wist Arjen toch te winnen.

Iets zegt me dat we teveel thee hebben.

Tijd voor de gebruikelijke Kitten-foto’s! De draken liggen te chillen in onze opbergkast.

Bijna goed Bliksum! Nu nog de wc leren gebruiken…

Schijn bedriegt. Bliksum is toch echt groter dan Donder.

Geef een reactie

