De mooiste christelijke muziek

Hierbij zeven van mijn favoriete christelijke nummers. Omdat er meer is dan alleen Johannes de Heer, Opwekking en de geijkte gospelnummers uit Sisters Act.

StoneWashed – It’s You I need

Ik ben van nature een optimist, maar soms zit ook ik er wel eens doorheen. Dan helpt dit nummer zo goed! Even keihard meezingen, je realiseren dat God er ook nog is en dat je hem nodig hebt. En opeens is de lucht weer een stuk blauwer.

Rapture Ruckus – Hold on

Op het FlevoFestival had ik een dipje. Ik was net gestopt bij mijn vorige werkgever en wist even niet meer welke kant ik op wilde en moest gaan. Ineens lag de wereld weer open. Bij het optreden van Rapture Ruckus kwam deze zin voorbij: ‘You gotta hold on, help is coming’. Net wat ik nodig had. In die periode had ik veel steun aan dit nummer. En uiteindelijk is het ook allemaal goedgekomen.

Normal Generation? – Halleluja

Deze band heeft een geweldig nummer, genaamd The Anthem (Praise Him). Onvindbaar op You Tube, helaas. Halleluja is een goede tweede. Ik kan nooit stilzitten als ik dit nummer hoor en word er supervrolijk van.

Sherwin Gardner – How Great Is Our God

Ik ken het nummer van Chris Tomlin, wat ik al een geweldig nummer vond. Op You Tube ontdekte ik de Reggae versie. Heerlijk!

The Band With No Name – Amazing Grace

Ik ben dol op het nummer Amazing Grace, omdat het een geweldige boodschap heeft. Niet door je eigen werken ben je gered, maar door genade! TBWNN is één van m’n favoriete bands. Jammer genoeg gingen ze vlak nadat ik ze ontdekte uit elkaar. Ik heb ze nog wel live kunnen zien op Flevo. Amazing performance! Voeg m’n favo band en favo nummer bij elkaar en je hebt een geweldige song.

Michael W. Smith – You are holy

Toch stiekem een Opwekkingsnummer. Dit lied zingen we regelmatig in de kerk, in de Nederlandse versie. Hij is favoriet omdat je op een gegeven moment verschillende teksten door elkaar heen gaat zingen. Geeft een erg mooi effect. Het nummer is favoriet bij mijn ongelovige man en dat zegt ook wel wat.

TobyMac – No Ordinairy Love

TobyMac mag niet ontbreken in mijn lijst. Hij heeft lekkere nummer met een goede boodschap en geeft geweldige shows. Ik was erbij op de EO-Jongerendag. Het was de warmste dag van het jaar, we vielen bijna flauw van de hitte, maar bij TobyMac MOESTEN we dansen. Stilzitten was onmogelijk. Topshow!

Geef een reactie

