Fotoalbum – Week 3

De tijd vliegt! We zitten op dit moment al weer tegen het einde van de maand januari. Ik had een drukke, maar fijne week! Voor de kittens was het iets minder. Zij hebben die week kennis gemaakt met twee honden en dat ging anders dan gehoopt.

Bliksum ontmoet Andor, de hond van mijn schoonouders. Zijn nieuwsgierigheid won het niet van zijn angst. Andor is groot en dus eng. En sommige mensen hebben een beetje moeite met hoe ze een fotocamera vast moeten houden. Not me.

Ook tussen Charlie, de hond van Danny en Linda, en Bliksum klikte het niet. Heel jammer. De kittens komen van een boerderij vandaan waar ze opgroeiden met een enorme hond. Ze gaven hem kopjes. We hadden verwacht dat Charlie en Andor dezelfde behandeling zouden krijgen. In plaats daarvan bliezen de kittens en Donder liet zelfs een eng gegrom horen. Viel dat even tegen!

Lyanne en ik begonnen de week goed met niet één maar twee (!) sportlessen op de maandagavond. Eerst was Sh’bam aan de beurt. Fitness -instructrice Lisa moest filmen om haar certificaat te halen. Met een camera in de buurt sloof ik me altijd extra uit. Ik was dus al best moe toen we de sportschool verlieten om even een hapje te eten bij Lyanne. Een uur later kwamen we terug voor de les Bodycombat, die nog vermoeiender was. Gelukkig is er dan altijd leraar Lucien die me met een ‘KOM OP, MIES!’ terug in het ritme schreeuwt. Ons korte tochtje naar het huis van Lyanne deden we gewoon in onze sportkleding. Dat had ik beter niet kunnen doen. De kou op m’n bezwete lichaam zorgde voor een verkoudheid, waar ik nu nog steeds last van heb. Fijn weer.

Het scheen die maandag blue monday te zijn geweest. Ik had er totaal geen last van. Het blauwe zat hem vooral in de prachtige lucht. Ik had geen beschikking over de auto die dag en moest een stukje lopen voor een interview. Geen probleem met dit weer. Heerlijk!

En ook ’s avonds was het prachtig weer in Julianadorp…

…en Den Helder!

Met mama ging ik heerlijk shoppen en lunchen in Haarlem. Wat er allemaal in mijn winkelmandje verdween, hebben jullie al het goed is al gezien in mijn shoplog over Haarlem.

Nog meer quality time met Lyanne deze week. Ze had een schoolfeest met als thema ‘Cirque du Freak’ en ik mocht mee! Verkleed als Catwoman en Clown gingen we naar Utrecht toe.

De kroegen waar we belandden waren ontzettend leuk. Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen over het schoolfeest… Helaas was dat een behoorlijke teleurstelling. De DJ dacht dat draaien betekent dat je gerust twee seconden stilte kunt laten horen tussen twee nummers in. Nummers in elkaar over laten gaan? Wat is dat? Naja, we hebben het feest op tijd verlaten en en zijn maar weer de kroeg ingedoken. Naar huis gaan was geen optie. De eerste trein ging pas om 04:07 uur terug…

Om 4 uur a.m. lagen er al verse Metro’s te wachten op Utrecht Centraal. Dat was toch een lichtpuntje van mijn dag. De treinreis zou nog twee uur en drie kwartier duren. Normaal gesproken duurt het twee uur, maar we moesten een half uur in Amsterdam wachten op onze aansluiting. Ondertussen moesten we bij iedere overstap (totaal drie) weer opnieuw onze kaartjes laten zien en één voor één de trein in stappen met een chagrijnige conductrice die ons in de gaten hield. Het was koud en we waren moe. Slapen deden we pas toen we om half 8 weer in ons nestje lagen. Onze conclusie over midden in de nacht treinen: nooit meer!

Tien dagen lang zat Lyanne lekker op het strand, in de zon, in Egypte! Ik zat ondertussen thuis in het koude Nederland. Ze was wel zo lief om een cadeautje voor me mee te brengen. Thee uit Egypte. Lekker!

Een lichtpuntje op de vrijdag die vooral in het teken stond van bijslapen. Ik ben dol op post en pakketjes ontvangen.

Dove had me hun Winter Care lijn toegestuurd. Het was onderdeel van de prijs die op WhataBeauty had gewonnen. Ik heb douchegel, bodylotion en crème van ze gekregen. Het ruikt superlekker, dus ik ben er erg blij mee! Het zal wel even duren voordat het op komt. Op een of andere manier heb ik nooit tekort aan bodylotion. Ook nu ligt er weer een grote voorraad in mijn badkamerla. Vaker smeren dus!

Grrrr…! De kittens hebben een nieuwe hobby: behang van de muur af trekken. Handig als je opnieuw wilt behangen. Onhandig als het behang er net twee jaar op zit en nog helemaal gaaf is.

Iedereen die Hollands Got Talent heeft gevolgd, moet deze sport kennen. Rhonraden! Ik deed verslag van de kwalificatiewedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap. Het was weer erg interessant om te volgen. Ik weet uit ervaring dat aan de kant zitten toch een stuk relaxter is dan zelf in zo’n rad hangen.

Zondagmiddag deden we een spelletje poker. Zonder geld, dus volkomen legaal. We hebben het lang niet meer gedaan, dus het werd er wel weer tijd voor. Ik ben tweede geworden van de vijf. Whoehoe, I still got it!

 

 


2 thoughts on “Fotoalbum – Week 3

Geef een reactie

