Shoplog Haarlem

Afgelopen woensdag shopte ik samen met mijn moeder in Haarlem. Het is al een tijdje geleden, maar vanavond vond ik eindelijk de tijd om mijn blog te schrijven.
Haarlem is één van mijn favoriete shopsteden. Ik kom er niet vaak, omdat het niet naast de deur ligt en ik bijna nooit een reden heb om er te zijn. Shoppen doe ik meestal in Amsterdam of Utrecht waar diverse vrienden wonen en waar ik in het verleden regelmatig moest zijn voor mijn werk. Mijn conclusie na woensdag is dan ook: ik moet vaker naar Haarlem toe.

In Haarlem had ik een sollicitatiegesprek (waarover later op mijn blog meer). Mijn moeder besloot me te vergezellen. Haarlem is superleuk om te shoppen, maar een hel om te parkeren. Aangezien we niet beschikken over zo’n handig kaartje voor in de auto (parkeervergunning), zette mijn moeder de auto een eind verderop. Ze kwam daarna op de fiets naar de binnenstad toe. Na mijn gesprek was de eerste stop in het Douwe Egberts Café. Even lekker bijkletsen en tot rust komen. Het is een relaxt café met voldoende zitplaatsen. Vanaf boven kun je leuk over de balustrade naar beneden kijken. Ook zit er een winkeltje bij met daarin diverse soorten koffie en alles wat je nodig hebt om koffie/thee te kunnen drinken, zoals schoteltjes en lepeltjes. Een aanrader, als je je niet laat afschrikken door de hoge prijzen.

Daarna was de jacht op koopjes geopend. Kijk mee wat ik gekocht heb.

Een dag niet getwitterd is een dag niet geleefd is mijn motto. Onze kast met bekers is eigenlijk vol, maar deze kan natuurlijk niet ontbreken in mijn collectie. €0,50 Xenos

Zonder Labello kom ik de winter niet door. Het is een product dat ik altijd op voorraad wil hebben. De tweede was gratis bij de Etos en zo’n aanbieding kan ik niet laten liggen. Ik houd het meestal bij de vertrouwde blauwe classic, maar nu was het tijd voor iets met een smaakje. Ik koos voor ‘Melk en Honing’ en ‘Vitamin Shake’. Jum! € 2,99 Etos

De Xenos verkocht ook fijne gerechten. Ik heb deze eerder geprobeerd en hij beviel goed. Voor één euro nam ik hem mee.

  Halverwege de dag was het tijd om te lunchen bij La Place. Ik was snipverkouden en daardoor snel moe. Een stevig lunch ging er wel in. We hadden allebei een broodje beenham met sla en een soort dressing. Mama had cappuccino erbij en ik koos voor thee. Ondertussen deden we een poging de vele kerken van Haarlem te tellen en schrokken we van een mannetje dat vanaf het gebouw op een steiger klom, zonder beveiliging of wat dan ook. Je zou maar vallen… Het broodje beenham was lekker, maar de dressing had wat mij betreft wel weg gemogen. Voortaan bestel ik weer een broodje + beenham. Veel lekkerder

Ik had de dag erna een schoolfeest in Utrecht, van een vriendin. Het thema was Cirque du Freak. Ik wil al tijden als Catwoman naar een feest toe en aangezien carnaval er nooit van komt, besloot ik om nu maar van de gelegenheid gebruik te maken. We vervolgden onze tocht daarom naar de verkleedwinkel. De catsuit die de verkoopster mij probeerde aan te smeren zag er niet uit. Het was een soort overal. Ik besloot hem toch maar te passen, je weet nooit hoe iets staat. Het stond dus lelijk en totaal niet sexy. Ik had wel verwacht dat ik het pak niet zou kunnen vinden. Tijd voor plan b. Thuis had ik nog wel een zwarte legging en een zwarte blouse. De rest kocht ik in de feestwinkel Jan Monnikendam en Xenos.
Staart (€3,00 Jan Monnikendam), Masker (€6,50 Jan Monnikendam) en Handschoenen (€1,99 Xenos) maken samen Catwoman. Prrr….

We besloten dat dit het einde was van onze shopdag. Het begon al laat te worden en zachtjes te miezeren. Toen viel mijn oog op de winkel Stijlloods. Ik had het gevoel dat die wel eens een mooie zwarte broek konden hebben voor bij mijn Catwoman outfit. De glimmende legging die ik thuis had liggen, was waarschijnlijk toch te koud. Stijlloods gaf me het gevoel dat ik binnen moest gaan kijken. Bij het woord ´Catwoman´ ging de verkoopster gelijk op zoek. Het pakje dat ze aanwees stond opnieuw niet. Ondertussen keek mijn moeder bij de broeken. Ik volgde haar en zag een schat aan nepleren broeken. Daar vond ik ook mijn nepleren broek. Hij zat heerlijk en was perfect voor bij mijn outfit. Kopen! (€26 Stijlloods)

En zo gingen we met een tevreden glimlach huiswaarts. Die verdween al snel toen bleek dat we nog een stuk tegenwind met regen voor de boeg hadden. Vreselijk! Wat ben je dan blij als je auto in zicht komt en je verkleumd op de voorbank kunt neervallen. Het was maar een kleine smet op onze gezellig shopdag. Over een paar weken is Rotterdam aan de beurt. Ik heb er nu al zin in!

Geef een reactie

