Fotoalbum – Week 2

Work hard, play hard. Het spelen komt nog, deze week stond in het teken van werken. In allerlei soorten in maten: tijdschriftabonnement verkopen, een krant maken en een huis opknappen. Ik heb mezelf goed vermaakt.

Samen met de mensen van de Alpha cursus hebben we het huis opgeknapt van een cursuslid. Nadat we het plafond hadden gesausd, was het volgende klusje aan de beurt: behangen. Mijn man en ik hebben dat allebei nog nooit gedaan. Oei! Maar we bleken natuurtalenten. Het is prachtig geworden!

Voor het tijdschrift Columbus werkte ik twee dagen op de vakantiebeurs in Utrecht. Ik verkocht abonnementen aan de bezoekers van de beurs. Wat was dat leuk om te doen! Na afloop deden m’n voetjes pijn, maar het was het waard! Lekker de hele dag rondlopen en mensen aanspreken, in samenwerking met een gezellig team. De score na 2 dagen: 32 abonnementen. Yeah!

Tussendoor logeerde ik bij de gastvrije Hanneke. Ze woont zes minuten van de Jaarbeurs vandaan, dus dat scheelde ’s ochtends een hoop reistijd.

Hanneke en ik keken Benidorm Bastards onder het genot van thee en Duitse chocolade. Ik vraag me nog steeds af of ze figuranten inhuren voor het programma, of dat het echt argeloze voorbijgangers zijn die te maken  krijgen met de rare bejaarden.

Zaterdagavond bezocht ik de handbalwedstrijd DSO – Meervogels. De spanning was deze keer ver te zoeken. Eindstand 28-13. Toch is het altijd leuk om handbal te kijken, het spelletje wordt heel snel gespeeld. Never a dull moment. Tenzij je met 20-10 voor staat, dan is het moeilijk om je te blijven concentreren. Er staan overigens andere teams op de foto. Ik vergat tijdens de wedstrijd om een foto te maken.

Doelloos zappen levert soms onverwacht interessante televisie op. Deze week keek ik Lakeside. Ik kwam langs Eurosport en herkende ineens Wesley Harms. Ik heb hem vorig jaar geinterviewd en bleef daarom even hangen om zijn verrichtingen te bekijken. Superleuk om hem bezig te zien. Hij strandde helaas in de halve finale. Later in de week keken J-P en ik naar Bassie en Adriaan. Jeugdsentiment! Extra cool was dat ze in Amerika waren beland, in Bryce Canyon. Daar zijn wij ook geweest. En we hebben genoten van de prachtige natuur daar.

Een draak, een fee en de burgemeester. Rare combinatie! Vrienden besloten om drie uitbreidingen van het spel Carcassonne door elkaar te gooien en dan krijg je dat.

Mijn fantasie sloeg ervan op hol. Hier bevrijdt Sint Joris een man uit de klauwen van de draak. De rest van het dorp kijkt toe.

Zien jullie wat dit is? Het is m’n oude klas Frans. Ik sta voor het bord voor mijn mondeling overhoring. De rest van de klas kijkt toe.

Galina werd meegesleept in mijn fantasie. Ze maakte een bruiloft. De dominee en bruidegom wachten op de bruid en haar vader die via het gangpad aan komen lopen. Door alle toneelstukjes en de vele uitbreidingen, kon ik mijn aandacht niet goed bij het spel houden. Ook had ik het slechts twee keer eerder gespeeld, met slechts twee personen. Het was te zien aan mijn prestaties, ik werd twee keer laatste van de vijf…

Geef een reactie

