Wie zijn de Mol?

Ik ben eruit. Ik weet wie de Mol zijn. ‘Zijn’ inderdaad. Mijn man en ik hebben de gewoonte om halverwege aflevering twee onze twee verdachten aan te wijzen. Je moet je kansen spreiden, net zoals de kandidaten van het programma doen. Kiezen doen we pas in aflevering tien.

Seizoen 12 wordt voor ons het derde seizoen om te volgen. Ik zat er eigenlijk altijd net naast. In seizoen 10 koos ik voor Sanne en Kim. Tijdens de laatste aflevering ging ik voor Sanne. Ze won dat seizoen, maar Kim bleek de Mol te zijn. Het vorige seizoen dacht ik aan Art en Karin. Ik koos uiteindelijk voor Art, en hij ging er met het eindbedrag vandoor. Patrick won. Karin ging er pas in de tiende aflevering uit.

Tot tweemaal toe dacht ik dat de uiteindelijke winnaar De Mol was. Ook mijn tweede keus hield het altijd lang vol in het programma. Driemaal is scheepsrecht en ik verwacht dat ik dit jaar eindelijk een keer de goede Mol aan ga wijzen. Lees hieronder mijn theorie.

Ik ga voor…. *tromgeroffel*…. Tim en Marit!

Marion Pauw moest al in aflevering 1 het programma verlaten, dus zij valt automatisch af.

Tim Kamps. Op één of andere manier vertrouw ik hem niet. Hij zoekt expres altijd Dio op, omdat Dio hem nooit zal kiezen als Mol. Dio is te dom. Klinkt hard hè? Maar ik heb het niet over zijn IQ, maar over zijn rol in het programma. Dio loopt vrolijk door de omgeving, geniet van de gezelligheid en zegt af en toe iets doms. Hij is naïef en denkt dat hij nog tijd genoeg heeft. Dio, wordt wakker! Vanaf het moment dat je je medekandidaten ontmoet, begint het programma. Tim heeft dat door en laat Dio lekker klooien. Hij zegt ook nog even tegen Dio dat het niet slim is om op een bepaalde kandidaat te zitten. Dio laat zich manipuleren. Exit Dio.

Ik weet niet hoe het komt, maar op een of andere manier irriteer ik me rot aan Anne-Marie Jung. Misschien is het haar te rode lippenstift. Misschien is het haar te blonde haar. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat irritante kandidaten ver zullen komen (denk aan Soundos), maar ze winnen niet. Hetzelfde geldt voor Hadewych Minis. Al dat geblaat de hele tijd… Nee, dat wordt hem niet. De kandidaten zullen vast in het echt heel leuk zijn. Maar ik ken deze D-artiesten alleen via Wie is de Mol en daarin zijn ze gewoon irritant.

William Spaaij doet druk-druk-druk. Hij zorgt de hele tijd dat mensen hem zien, kenmerkend voor een musicalster. Ook probeert hij zijn mede-kandidaten in de war te brengen door niet meer te praten, terwijl hij normaal gesproken geen tien tellen stil kan zijn. Foute tactiek. Dat gaat ie never nooit volhouden. Nee, een Mol is William simpelweg niet voor mij. Hij is te druk bezig met mensen entertainen.

Maarten van der Weijden wist zijn zwemtijd op de Olympische Spelen niet meer. Terwijl dat toch een belangrijke zege voor hem was. Net terug van de strijd tegen kanker, ging hij de volgende strijd aan en won. Opnieuw. Nummers onthouden is niet mijn sterkste kant, maar als ik ooit zoiets zou winnen, zou ik het nummer nooit meer vergeten. Ik zou mijn eindtijd aan iedereen vertellen en opschrijven en inlijsten en boven mijn bed hangen. Maarten had geen idee welk cijfer na de komma kwam en deed er heel lacherig over. Te opvallend. Daar trap ik niet in.

Frits Huffnagel doet ook erg zijn best om verdacht te lijken. Misschien dat zijn kandidaten ervoor zullen vallen, maar ik niet.

Over Liesbeth Staats kan ik weinig zinnigs zeggen. Ze doet haar best, is geen kartrekker van de groep. Ze is simpelweg te weinig in beeld. Misschien dat dat in de komende aflevering nog zal veranderen. Op dit moment denk ik niet dat ze de Mol is.

Tot slot Marit van Bohemen. Ze doet ontzettend haar best om de opdrachten goed uit te voeren. Ze bitcht tegen Dio als hij te vage aanwijzingen geeft en houdt Liesbeth tijdens de opdracht erna scherp in de gaten. Marit is perfect bezig om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen en glimlacht tussendoor mysterieus. Een leuke vrouw die zich goed inzet? Ha, het is gewoon een fraaie dekmantel voor haar streken! Marit is De Mol.

Geef een reactie

