Fotoalbum – Week 1

Het KNMI had code oranje afgegeven en dat was te merken. Het was een roerig weekje. De regen viel met bakken uit de hemel en de wind teisterde ons balkon. Waar blijft de winter? Ach, ik zoek de sneeuw zelf wel op. We gaan naar Lapland!

Na een tochtje naar het winkelcentrum zat m’n mascara op m’n wangen. De rest van de middag thuis blijven zat er helaas niet in. Ik had nog een interview in de planning, op acht minuten fietsen van m’n huis. Ik besloot om maar lopend te gaan. Een paraplu moest ervoor zorgen dat ik droog bleef. Het heeft weinig geholpen, want m’n broek was wel zeiknat. Binnen was het gelukkig droog, warm en gezellig.

Nog meer natuurgeweld. Om vier uur ’s nachts werden we wakker van een luide knal. Onze plastic stoel was van twee hoog naar beneden gevallen. In de stromende regen en de harde wind heb ik snel de rest van de spullen van het balkon afgehaald. Koud!! De stoel vonden we de volgende dag gehavend terug, om de hoek van het gebouw…

Vriendinnen kwamen langs voor de Den Helder tour, waarover ik eerder had geschreven op m’n blog. Een van hen had bonbons meegebracht voor ons. In een mooi gouden doosje met een blauwe strik eromheen. Superlief! En ze waren heerlijk!

Bliksum in dromenland. Hij lijkt zo schattig, maar ondertussen…

Oh, oh, de kittens zijn wakker…

Bliksum bedwingt zijn eigen Mount Everest.

De reden dat ik heel blij ben dat we de kerstboom weer konden opbergen.

Noodles! Heerlijk om uit een bakje te eten met snacks erbij.

Ik heb Chocolat uitgelezen. Wat een vaag boek! De film was een stuk beter te volgen. De chocolade van Verkade was niet veel beter. Er zouden koffiekoekjes in moeten zitten, maar ik proefde alleen koffie met chocola, wat toch een wezenlijk verschil is. 

Ik was te vroeg voor m’n afspraak en ging op ontdekkingstocht door Amsterdam-Zuid. Ik ontdekte dit schattige kantoorartikelenwinkeltje. Het was al klein en nu kon je helemaal je kont niet keren, omdat de kaartenmolens binnen waren gezet vanwege de storm. Klein en knus, love it!

Het was me gelukt om de stapels gekleurde post-its te negeren die naar me zaten te lonken. Ik ging naar buiten met ‘Het grote etiquette boek’. Altijd handig. Hoe heurt het ook alweer?

Zaterdag deden we mee aan het interkerkelijke volleybaltoernooi. De eerste wedstrijd, tegen CLC 3 verloren we dik. Ik kan me dan ook voorlopig niet meer vertonen in de sportschool, omdat Jhonny de sportinstructeur uitkwam voor onze tegenstander.

Team Amba 2. We wonnen twee keer, speelden 1 keer gelijk en verloren vier keer. Het leverde ons een vijfde plaats op in de poule van acht teams.

’s Avonds aten we bami van de Chinees. Heerlijk! De ‘vrolijke’ persoon in het midden is Jorine, m’n aanstaande schoonzusje, die die dag jarig was. Ze vierde het de volgende dag.

Tot slot het hoogtepunt van de week… Nadat we onze eerste wedstrijd hadden verloren, baalden we als een stekker. Mijn dipje was heel snel over toen ik de mail las die ik die ochtend van Linda had gekregen. Ik had meegedaan aan de wedstrijd op haar blog http://www.whatabeaty.nl waarmee je een reis naar Lapland kon winnen en een paar fijne bodylotions van Dove. Quess what?! Ik had de hoofdprijs gewonnen! Ik ga samen met mijn man naar Lapland! Ben ontzettend blij! We gaan heerlijk vier dagen lang in de sneeuw spelen, op een sneeuwscooter rijden en een tocht maken met husky’s! M’n weekend kon niet meer stuk.

One thought on “Fotoalbum – Week 1

Geef een reactie

