Fotoalbum – Week 52

De eerste blogpost van 2012 is een feit! Vanaf hier wil ik alle lezers een gezegend 2012 toewensen, gevuld met liefde, geluk en gezondheid. De afgelopen week stond in het teken van de jaarwisseling en alle voorbereidingen daarvoor. Er was ook tijd ingeruimd om lekker te relaxen.

Heel gek. ’s Avonds bekeek ik m’n kledingkast waar een enorme hoeveelheid knuffels op uitgestald was. Ik bedacht me om binnenkort maar weer eens uit te zoeken of er wat wegkon, want het was toch wel veel. Maar ja, je raakt eraan gehecht hè… ’s Avonds kreeg ik een e-mail van vriendin Elianne, of ik spullen had voor de mensen in West-Afrika. Bien sur! Uiteindelijk gaan al deze knuffels op reis. Ik hoop dat ze een hoop kinderen blij gaan maken!

Elianne testte gelijk even haar nieuwe camera. Ik denk dat het niet helemaal goed is gegaan…

Ook m’n karatepak kreeg een nieuwe eigenaar. Ik strijk hem hier voor de allerlaatste keer. Ik haat strijken, maar wilde nooit in een gekreukt pak op de mat staan. Wekelijks werd hij gestreken, nu hoeft dat gelukkig niet meer!

Vrienden uit Almere waren weer eens in Den Helder en dat moest natuurlijk gevierd worden. We hebben gebowld bij Hotel Den Helder. Ik twijfelde nog of ik mee zou gaan. Eerder deze week kon ik ineens niet meer lopen, omdat ik geen gewicht op mijn rechterbeen kon zetten. Het deed pijn! Mijn afspraken zegde ik af en zo goed en zo kwaad als het kon strompelde ik door de woonkamer. ’s Avonds masseerde mijn man mijn been. Ik zeg masseren, maar ik bedoel natuurlijk martelen. De huisarts wist me te vertellen dat een verkrampte spier in mijn bovenbeen de oorzaak was. De remedie: laten masseren en blijven bewegen. Toch maar bowlen dus. Wonder boven wonder kon ik gewoon een aanloop nemen en gooien.

Met m’n vriendin Galina op de bowlingbaan. Ik was ontzettend moe (zie de kleine oogjes) dus na een uurtje bowlen gingen mijn man en ik weer op huis aan.

Bliksum lijkt heel lief en onschuldig, maar man, wat is hij ondeugend.

Dit mooie bloemstuk is gemaakt door mijn moeder. Ik was er heel blij mee. De kittens ook… weer een leuk ding om te slopen.

Relaxt de film ‘Calender Girls’ kijken. Ik vond het een leuke feelgoodfilm. Fijne dialogen en hier en daar wat spanning. Top!

De katten wilden op bezoek bij de hamster, maar hij was niet thuis. Eh, jongens? Anders kijken jullie even opzij. Oh, daar is ie!

Oudejaarsdag brak aan. Traditioneel zorgden J-P en ik voor oliebollen. Ik heb één keer een oud en nieuw bij mensen gevierd waar de oliebollen niet te eten waren. Sindsdien zorg ik altijd zelf weer voor de oliebollen. Ik vond ze dit jaar overigens niet zo geweldig gelukt, het kan wel wat luchtiger.

In het kader van de bezuinigingen deden J-P en ik dit jaar niet aan vuurwerk. We vinden het sowieso zonde om veel geld de lucht in te knallen. Dit is wat ik nog over heb van vorig jaar.

Terwijl ik net de krant aan het lezen was, kwamen mijn moeder en broertje langs. Broerlief vond het toch wel zonde dat ik alleen sterretjes had en gaf me wat van zijn vuurwerk. Lief!

Oud&Nieuw vierden we dit jaar bij Ruud en Melissa (rechts), samen met Arjen en Galina (midden). De heren wilden niet op de foto…

Met Mo, de superschattige pup van Ruud en Melissa. Hij had twee pilletjes gekregen om rustig te worden, maar meneer was nog steeds superdruk.

Spongebob Monopoly! De regels zijn hetzelfde, maar de staten heten anders. Ik begon ontzettend slecht aan het spel en kon amper dingen kopen. Maar het tij keerde toen ik de goedkoopste straat in m’n bezit kreeg. Al ruim voordat alle kaartjes verkocht waren en de onderhandelingen begonnen, had ik al twee Krokante Crabs (hotels). De ananassen (huizen) waren van J-P. Wij bleven als laatste over van de vier, waarvan ik degene was met het meeste geld. Ik had het wel weer gehad na twee uur te hebben gespeeld en gaf op.

Tijd om vuurwerk af te steken. Hier lach ik nog, even later brandde ik mijn hand omdat ik even vergeten was dat ik nog een aansteeklont vast had.

Het waren niet alleen maar sterretjes, we hadden ook nog Morning Glory’s. Whoehoe!

M’n speciale Oudejaarsmake-up. Pretty Green Eyes.

Op Nieuwjaarsdag deden we rustig aan. Ik moest op tijd uit m’n bed omdat ik crèchedienst had in de kerk. Gelukkig had de kerk besloten om de dienst te verplaatsen naar 11 uur ’s morgens ipv kwart voor tien. Ook duurde de dienst maar een uurtje. ’s Middags keken mijn man en ik een film en daarna speelden we Carcassonne. Leuk spel! Eén van de weinige spelen die ook leuk zijn als je slechts twee spelers hebt. Een mooi begin van 2012.

Geef een reactie

