2011 versus 2012

Nog een paar dagen en dan is 2011 voorbij. Wat een jaar! In alle media wordt teruggeblikt op het afgelopen jaar en ik doe lekker mee. 2011 was een topjaar waarin ik veel gedaan, gezien en geleerd heb. En de levenslessen die ik in dat jaar leerde, komen terug in mijn goede voornemens voor 2012.

Ik kreeg dit jaar mijn eerste echte vaste baan bij ChipSoft. Ik was er superblij mee, maar tot m’n grote verbazing bleef ik er slechts vijf maanden werken. Niet omdat ik eruit gekickt werd omdat ik mijn werk niet goed deed. Integendeel, ze wilden me het liefst houden. Maar na drie maanden als project assistent te hebben gewerkt, was ik erachter. Het ICT wereldje is niets voor mij. De materie waar ik mee te maken had boeide me totaal niet. De sfeer was wel goed, maar mijn hart lag gewoon niet bij ICT. En daarom besloot ik te stoppen. Ik werkte nog twee maanden (opzegtermijn…) en ging daarna weg. Met aan de ene kant pijn in mijn hart, omdat ik de superlieve collega’s moest missen en aan de andere kant was ik opgelucht dat ik niet langer tegen mijn hart in hoefde te gaan. Normaal gesproken maak ik alles af en geef ik niet op bij tegenslagen. Nu hield ik het niet eens een half jaar vol bij een organisatie. Het voelde als falen. Inmiddels heb ik er vrede mee dat ik weggegaan ben en ben ik nu op zoek naar een plek waar mijn hart wel ligt. Na 60 sollicitaties te hebben verstuurd in vier maanden tijd, heb ik nog geen baan. Wel heb ik mijn freelance werkzaamheden als sportverslaggever weer opgepakt. I love that job! Maar met tien uur in de week werk, is sparen lastig. En dus is goede voornemen numero uno om weer een baan te vinden. In 2012 ga ik nog feller strijden en alles op alles zetten om mijn droomjob voor 24 uur p/w te vinden!

In de tijd dat ik even helemaal werkloos thuis zat en als het ware stilstond, liet God me zien dat er nog werk ligt. Maar dan in mijn persoonlijke leven. 2012 wordt het jaar van mij en zal in het teken staan van stress loslaten. Dat is goede voornemen nummer twee. Loslaten en me niet druk maken over dingen waar ik toch niets aan kan veranderen. Daarnaast wil ik graag leren om naar God te luisteren. Ik zoek hem altijd wel op als ik iets te vertellen heb, als ik dankbaar ben of als ik iets nodig heb en me zorgen maak. Maar communicatie komt van twee kanten en ik heb het gevoel dat ik God niet voldoende aan het woord laat. Nummer drie dus. Ook wil ik meer getuigen over wat hij heeft gedaan en laten zien dat ik christen ben. Meer in de Bijbel lezen en vaker naar de kerk gaan zou overigens ook niet verkeerd zijn. Zo kom ik al op zes goede voornemens.

Schrijven blijft mijn passie. Ik schrijf voor de Helderse Courant en voor het blad van onze kerk. Daar ga ik zeker mee door. Een paar maanden geleden heb ik de stap gezet om een blog te beginnen. Ik geniet ervan om te schrijven en de reacties op mijn verhalen te lezen. Ik baal er wel van dat ik soms maar één blogpost per week schrijf. Dat moet anders. In het komende jaar zorg ik voor meer artikelen, professionele foto’s en meer traffic.

Zeven goede voornemens dus. Meer kan ik er niet bedenken. Ik ben ontzettend blij met mijn lieve man J-P, ik heb een fijne familie waar ik altijd op kan rekenen en lieve vrienden voor wie hetzelfde geldt. Daarnaast ben ik gezond, sport ik twee keer in de week en heb ik voldoende geld om eten te kunnen kopen en mijn huur te betalen. Ik tel mijn zegeningen iedere dag en ben God ontzettend dankbaar voor alles wat hij me geeft. Kom maar op met 2012, ik ben er klaar voor!

4 thoughts on “2011 versus 2012

Geef een reactie

