Fotoalbum – Week 51

Bijna alles wat ik deze week deed, had te maken met Kerst. Uitzonderingen op de regel waren het verjaardagsfeest van mijn schoonbroertje en een avondje sjoelen. Kerst is bij uitstek de periode om familie en vrienden te fotograferen. Iedereen is op z’n best gekleed en is blij! Vandaar dat er deze week wat meer foto’s dan normaal op mijn blog staan. Enjoy!

‘Gooi nou eens in die vier!’ Al tijden hebben we het erover dat we echt een keer moeten sjoelen. Nu kwam het er dan eindelijk van! We sjoelden met een bevriend echtpaar uit de kerk. Ik ben dit potje niet echt lekker bezig.

M’n moeder belde of ik langskwam om een paar kerstballen op te halen die zij niet meer wilde. Het bleef niet bij een paar ballen en een piek, ik kreeg driekwart van haar verzameling mee! Volgend jaar is onze kerstboom pretty pink. Thanx mam!

De donderdagavond voor Kerst organiseerden een aantal kerken uit Den Helder de Fakkeloptocht. We liepen door de Helderse binnenstad met fakkels en deelden kaarsen uit aan het winkelend publiek. Regelmatig stonden we even stil om kerstliederen te zingen onder begeleiding van koperblazers. Wauw, wat was het weer gaaf om mee te doen! De sfeer was super en de reacties waren geweldig. De mensen staarden ons met open mond aan (ze zijn niets gewend hier in Den Helder) en sommigen filmden ons zelfs. Volgens mij vonden de winkeliers het ook wel leuk. Halfords deelde mandarijnen uit aan ons. Leuk!

M’n schoonbroertje vierde z’n verjaardag op vrijdagavond. Ik sta op de foto met Linda van de blog ‘What a Beauty’ en m’n man. De flits was deels de oorzaak van onze kleine oogjes. Ik had ook de hele dag gewerkt aan de nieuwjaarspagina’s op de redactie en was daarom behoorlijk gesloopt. Maar een gezellig feestje sla ik niet af.

Eigenlijk was Patrick de dag voor Kerst jarig. Maar dat komt altijd rot uit. Ik wil sowieso altijd naar de kerstnachtdienst, zodat ik ieder jaar weer een deel van zijn verjaardag mis. Dit jaar vierde hij het een dagje eerder en dat kwam heel goed uit. Om middernacht mochten we het Feestvarken officieel feliciteren.

Jaren geleden, voordat ik mijn man ontmoette, zaten mijn broertje (links) en ik met zijn broertje (midden) op karate. Ik sta rechts op de foto. Ik denk dat ik dertien jaar was. Op de foto doe ik examen voor mijn gele band. M’n schoonvader vond deze foto weer terug. Ik ben dol op foto’s van vroeger!

Vrijdag bezocht ik mijn moeder en een vriendin de Kerstnachtdienst van de Ambassade. Het was even wennen om in het donker naar de kerk te gaan, maar wat was het weer sfeervol!

En dit was mijn outfit. Omdat het best koud kan zijn in de kerk, deed ik er nog een zwarte blazer overheen.

Op Eerste Kerstdag maak ik traditiegetrouw foto’s van onze vrienden in de kerk. In het midden staan onze beste vrienden Arjen en Galina. Daarnaast staan Newlyweds Anke en Chris.

Met Sharon en Ornan. We waren nog bezig met poseren toen de foto al werd gemaakt. Hij is daardoor wel superleuk geworden. Behalve schrijven heeft Chris dus ook fotografietalent!

Met Judith, één van m’n beste vriendinnen en tevens m’n goede geweten. Ik krijg altijd haar ongezouten mening. De wazige vlek op de achtergrond is haar vriend. In het echt is hij gelukkig minder blurry.

De prachtige meid naast me heet Rosemarijn a.k.a. Kootje. Toen ze klein was, mocht ik één keer in de twee weken op haar passen. Geweldige tijd was dat. Nu is zo groot genoeg en heeft ze geen oppas meer nodig. Ze staat haar vrouwtje wel.

Een dag niet getwitterd is een dag niet geleefd. En oh, wat kijk ik er sexy bij. Op de voorgrond liggen m’n katten lekker te genieten van de aandacht van Patrick.

Op Eerste Kerstdag aten we met onze families bij ons thuis. Jean-Paul en ik hadden het hoofdgerecht gemaakt. We hebben in totaal acht gerechten op tafel gezet zodat er genoeg te kiezen was. Het viel in de smaak en vooral mijn moeder en schoonmoeder waren diep onder de indruk. Yeah, we can cook! M’n vader ontbreekt op de foto. Hij kampte met zware buikgriep en kon niet bij het kerstdiner zijn. 😦

M’n opa is al 95 jaar, maar hij is nog steeds stoer. Strike a pose!

Bliksum wordt getrakteerd op een truckje van Patrick vlak voordat hij naar huis gaat. De rust was weer terug. 

We zijn inmiddels beland bij de Tweede Kerstdag en ik heb kerstoutfit nummer drie aangetrokken.

Met de bijbehorende Kerstmake-up.

Mijn schoonmoeder zorgde ’s avonds voor een overheerlijk diner met o.a. kalkoen. Maar voordat het zover was, deden we eerst nog kerstcadeaus! Zoals je ziet is iedereen heel nieuwsgierig. Ik kreeg een klein pakketje in mijn schoot en toen ik het papier eraf scheurde zag ik een iPhone doosje. Ik dacht dat ik gek werd! Wat een geweldig cadeau! Maar in het doosje bleek nagellak te zitten… Haha, grappig hoor. M’n schoonbroertje werd later teruggepakt. Het allerlaatste cadeau, een behoorlijk groot pak, droeg zijn naam. Toen hij het opende zag hij daarin twee pakketjes. In het pak van mijn schoonmoeder zat Beatles Monopoly. Ik kreeg Spongebob Monopoly. Supergaaf! Voor mijn schoonbroertje zat er niets meer in. Karma.

De uiteindelijke opbrengst. Ik ben er erg blij mee! Noa had ik al, dat had m’n man niet goed gezien. Dus die mag ik volgende week gaan ruilen voor een ander luchtje. En binnenkort worden er Cupcakes gebakken!

4 thoughts on “Fotoalbum – Week 51

    • Thanx Laar, maarre.. welke van de drie jurken? 😉 Kerst was top! en die van jou? Ik vier Oud & Nieuw bij vrienden in Julianadorp. Wat ga jij doen? Ik heb je trouwens data gemaild, kijk maar even wanneer je kan. 🙂 xxx

Geef een reactie

