Ik kwam, ik zag, ik winkelde

Vrijdag was een goede dag voor de cultuurliefhebber in mij. Na een middagje shoppen in Amsterdam met een goede vriendin kwam ik met fijne spulletjes thuis. Kijk en doe inspiratie op voor je Sinterklaas/Kerstcadeaus. P.s. Met cultuur bedoel ik dus zowel hoge als lage cultuur. 😉

Dalí, het geschilderde werk – Gilles Neret & Robert Descharnes, uitgeverij Taschen
€39,99, V&D

Twee dikke boeken vol met het werk van mijn favoriete schilder Salvador Dalí. Eindelijk heb ik het pakket in huis! Zes weken geleden zag ik het al liggen bij de V&D in Utrecht. Omdat ik na m’n shopdag nog een drankje zou doen in Utrecht, heb ik het laten liggen. Het weegt namelijk 5,6 kg (geeft een heel nieuwe betekenis aan shop till you drop) en ik ging ervan uit dat het ook wel in de andere V&D’s te koop zou zijn. Ha, was ik even verkeerd bezig! De meneer van de V&D Alkmaar, niet een van de kleinsten, wist me te vertellen dat het boekenpakket slechts aan twintig V&D’s geleverd was. Daarna hoorde Alkmaar niet bij, Den Helder ook niet trouwens.


Het boek bleef in mijn hoofd spoken. Toch maar de trein naar Utrecht pakken dan, met het risico dat het allang uitverkocht is?
Toen ik het boek vrijdag zag liggen in de V&D Amsterdam, bedacht ik me geen moment en kocht ik het alsnog. Hoe ik het weer in Den Helder zou krijgen was deze keer van latere zorg. Naast opnieuw een drankje in Utrecht, stond er die avond ook nog een housewarming gepland. Gelukkig bood m’n lieve vriendin uitkomst. Ze ging terug naar Den Helder en bood aan om het boek mee te nemen. Ik heb op m’n beurt haar op laten halen door m’n man vanaf het station, zodat ze niet al te ver heeft hoeven sjouwen. En nu heeft het zijn bestemming gevonden, thuis bij mij op de keukentafel.

Alicia Keys – The Platinum Collection
€9,99 (twee voor €15), Free Record Shop

De platenmaatschappij had wat cd’s over van eerder werk van Alicia Keys en besloot ze dan maar in 1 doosje te stoppen. (Songs in A minor Leuk voor de late ontdekkers van Alicia Keys. Ik beken, ik ben zo’n laatkomer. Alicia Keys en ik hadden niet zo’n goede start. Ik hoorde Fallin’ 10.000 keer op de radio en had een klasgenoot die idolaat was van Miss Keys. Ze bond haar lange blonde haar in vlechtjes en zette de handtekening van Alicia Keys als afsluiting bij haar krabbels. Het was een leuk meisje, maar ze bezorgde me een overkill aan Alicia Keys. Gelukkig is het later allemaal goed gekomen na nummers als ‘Karma’ en ‘Goodbye’. Ook ik ben om.

Celine Dion – My Love, Essential Collection
€9,99 (twee voor €15), Free Record Shop

‘My heart wil goooo oooooon!’ ‘Cause I’m your ladyyyyyyy!’ Ik zoek regelmatig liedjes op You Tube van Celine Dion. Heerlijk om die lange uithalen mee te zingen. Een eigen cd had ik nog niet. Tot nu.

Mariah Carey – #1’s
€9,99 (twee voor €15), Free Record Shop

Zelfde verhaal als Celine Dion. Lange uithalen, lekker meezingen. Niet dat ik Mariah Carey’s hoge noten haal, verre van. Maar volgens mij is er niemand die dat kan. Ze behaalde zelfs een plaats in het Guinness Book of Records met de hoogste noot ooit gezongen, een G#7. Ik kan dus ongegeneerd meezingen. Heel normaal dat het soms niet zuiver klinkt.

Enya – The very best of Enya
€9,99 (twee voor €15), Free Record Shop

Een cadeaubon van 30 euro en in mijn hand 3 cd’s die meedoen aan de actie twee voor €15. De slimme rekenaar heeft al door dat er nog 1 cd bij moet. Na een korte blik op de cdbak zag ik Enya. Ik ken eigenlijk alleen ‘Only Time’ en ‘Anywhere is’ en dat vind ik prachtige nummers. Ik word er ook zo heerlijk rustig van. Een cd van Enya zou dus geen miskoop zijn. Bovendien paste het prima op wat ik al in mijn handen had. Drie cd’s van drie topzangeressen.

Bekentenissen van Georgia Nicolson – Louise Rennison, uitgeverij Gottmer
€5,99 of €4,99 per stuk (2+1 gratis), De Slegte

‘Op zoek naar Masimo’, ‘Scooters, sukkels en seksgoden’ en ‘Hoorntjes, hamburgers en harige billen’. Laat je niet afleiden door de aparte titels. De serie, bestaande uit acht boeken, is geweldig geschreven. De hoofdpersoon Georgia Nicolson zit op school en is op drie jongens tegelijk verliefd. Ze bespreekt alle gebeurtenissen met haar vriendinnen en schrijft in haar dagboek. Ze verzint een hoop nieuwe woorden en schrijft alles heerlijk dramatisch op. Ja, het is een tienerboek. Maar hoe vaak ik het ook lees, het blijft briljant! Nog drie boeken te gaan en dan heb ik de serie compleet, zoals het hoort.

2 thoughts on “Ik kwam, ik zag, ik winkelde

  1. Hihi grappig om te zien met hoe verschillende dingen wij thuiskomen na een dag shoppen. Bij mij zouden er echt nooooit CD’s tussen zitten, misschien een boek, maar vooral make-up, kleding en schoenen :p

    • Haha, idd! Ik hoop ook vaak make-up, kleding en schoenen. Maar toevallig heb ik deze keer alleen cd’s en boeken gekocht. En broodjes en een cadeaubon van de Xenos voor een vriendin. Maar dat vond ik niet echt het vermelden waard. 😉

Geef een reactie

