Pasta voor dummies

Ik hou van koken! Mijn inspiratie haal ik meestal uit de Allerhande. Zelf heb ik slechts één recept bedacht. Supersimpel om te maken, maar daarom niet minder lekker. Omdat ik de beroerdste niet ben, deel ik hem met jullie. Pasta a la Mies voor Dummies!

Benodigdheden voor 2 personen:

– 4 handjes Pasta
– Beetje Zout
– Bakboter
– 250 gram gehakt
– Eetlepel Kruidenmix Italiaans
– Teen knoflook (geperst)
– 1/3 prei (in ringen)
– 1/2 paprika (in blokjes)
– Bertolli saus geroosterde paprika&courgette*
– Geraspte belegen kaas

(*ik heb allerlei mixjes, zakjes en potjes gebruikt en ben door schade en schande wijs geworden. Dit is de lekkerste pastasaus!)

Aan het werk:
– Doe water in een pan op het gasfornuis en breng het aan de kook. Volgens de Italianen heeft de pasta ruimte nodig om gaar te worden. Gebruik daarom een grote pan.
– Als het water kookt, gooi je er een klein schepje zout bij.
– Zet de pan op laag vuur. Vervolgens mag je de pasta erin doen. De soort pasta maakt niet uit. Ik gebruik graag spaghetti, farfelle, penne of fusilli. Per persoon gooi ik twee handjes pasta in de pan, bij gebrek aan weegschaal.
– Op de verpakking staat hoelang de pasta moet koken. Volg die aanwijzing op. Niet al Dente maar gewoon gaar. Roer af en toe even in de pan.

– Verwarm een steelpan op het fornuis en doe er wat bakboter in. Niet teveel, de gehakt is al vet genoeg van zichzelf.
– Als de pan warm genoeg is, mag het gehakt erbij om gebakken te worden. Zet de pan op laag vuur.
– Gooi daarna een eetlepel Kruidenmix Italiaans erbij.
– Voeg vervolgens de geperste knoflook toe.
– Roer af en toe en zorg dat het gehakt mooi bruin wordt.

– Voeg de prei (ik gebruik het groene deel) en de paprika toe.
– Laat dit ongeveer twee minuten in de pan bakken. Roer af en toe.
– Voeg de Bertolli saus geroosterde paprika en courgettes toe en roer alles goed door.
– Verwarm het geheel twee minuten.

Als het goed is, is de pasta nu ook klaar. Zo niet, laat dan de saus wat langer op het vuur staan. Giet de pasta af. Gooi de pasta en de saus bij elkaar op een bord en strooi er wat kaas over heen. Klaar!

Dek vervolgens de tafel netjes of plof op de bank en kijk een aflevering van je favoriete tv-programma (House!) terwijl je geniet van deze overheerlijke pasta! Buon appetito!

2 thoughts on “Pasta voor dummies

  1. Klinkt goed! Ik vind de bertollisauzen ook veruit de lekkerste basis. Gebruik zelf meestal Bertolli knoflook. En ik gebruik meestal penne, daar gaat de saus zo lekker in zitten :p

Geef een reactie

