Hallo Modern Warfare 3, dag aandacht

De komende tijd ben ik mijn man kwijt. Zijn lichaam zit dan wel voor de televisie, zijn geest bevindt zich ergens anders. In een wereld waar de Eiffeltoren overal opduikt en iedereen die in de weg loopt afgeschoten wordt. Call of Duty: Modern Warfare 3 is uit.

Vanochtend wilde ik wel eens met m’n eigen ogen het circus rondom de release van schietspel Modern Warfare 3 aanschouwen. Onder het mom van research huppelde ik om half 9 ’s ochtends op mijn pumps de net geopende Music Store binnen.

Ik had wel een paar gamefanaten verwacht. Viel dat even terug. Geen man te bekennen. De winkel was leeg, op het winkelmeisje na. Ik had ook beter vannacht naar de Mediamarkt kunnen gaan, waar wel een rij stond. Maar ik heb m’n slaap nodig en bovendien had mijn man het spel al maanden geleden besteld bij de Music Store. Terug naar de Music Store dus. Het winkelmeisje vroeg niet wat ik in hemelsnaam als vrouw op hakken met Modern Warfare moest. Ze vroeg opgewekt voor welke console het was, waardoor ik meteen verraadde dat het spel niet voor mij was omdat ik haar niet begrijpend aanstaarde. ‘X-Box of PS 3?’, verduidelijkte ze. ‘De Playstation’ antwoordde ik.

Ze toverde het spel tevoorschijn en vroeg me te betalen. Waarop ik mijn entertainmentkaart op de toonbank legde. Ze kon hem niet aannemen omdat hij van de Free Record Shop was. Op het hoesje stond wel duidelijk ‘Entertainmentcard’. “Dat doen ze nou altijd!”, verzuchtte het winkelmeisje. Blijkbaar proppen die fucking bastards van Free Record Shop hun cadeaukaart in een Entertainmentcardhoesje, waardoor het lijkt alsof je er overal mee terecht kunt. Uiteindelijk ben je toch gedwongen om de kas van de familie Breukhoven te spekken.

Het werd dus pinnen. Ik kreeg een klein tasje mee mét een spel. Thuis maakte ik mijn man gelukkig. Het spel moest nog wel even op de foto. Daarna kroop hij ermee voor de televisie, gade geslagen door onze kittens die het kastje waarin onze PS 3 staat machtig interessant vinden.

Zelf heb ik helemaal niets aan het spel. Oh, ik heb het geprobeerd. Maar was er snel klaar mee. In een guur dorp, omgeven door mist speelt het spel zich af. Je poppetje moet de hele tijd huisje in huisje uit. Ik doe er vijf minuten over om een huis binnen te komen, omdat ik tegen de wand op blijf lopen. Als ik eenmaal binnen ben en een tegenstander tegenkom, wordt er van me verwacht dat ik diegene af knal. Op de schietbaan heb ik er geen moeite mee om raak te schieten. In Modern Warfare staat mijn geweer standaard op de lucht gericht. Zodra het lukt om mijn wapen normaal te richten, loop ik weer tegen de volgende deurpost op. Laat maar! Doe mij  maar gewoon SuperMario op de Nintendo DS, in simpel 2D.

Manlief is wel blij. Denk ik. Op de vraag wat of het spel beter is dan de vorige (Call of Duty: Black Ops) en wat hij ervan vindt, antwoordt hij: ‘Weet ik niet. Ik vind het leuk.’ Om vervolgens te glimlachen en zijn blik weer op de televisie te richten. Blik op oneindig, terug naar de huisjes in de mist.

One thought on “Hallo Modern Warfare 3, dag aandacht

  1. Ik heb dr ook zo één… Gelukkig komt het bij hem in vlagen en zijn het altijd pc-spellen, waardoor hij naar het kleine kamertje boven verdwijnt. Houd ik in elk geval nog de tv en huiskamer over om zielig in een hoekje te zitten te wachten tot hij zijn spel uit heeft.
    Sterkte! :p

Geef een reactie

