Nog eentje dan

Ik heb altijd honger.
En nee, daar bedoel ik geen eten mee.
Als mijn maag knort, stop ik er wat eten in, en ben ik voor de komende uren verzadigd.
Ik heb altijd honger naar kennis. Naar feiten en verzinsels. In de vorm van woorden in een boek of woorden die alleen uitgesproken worden, en nog geen boek hebben, maar dat eigenlijk wel verdienen.
Mijn hersens willen altijd maar meer. Ik bel, luister en de woorden blijven ondertussen komen. Grappige woorden, gemene woorden en soms ook verdrietige woorden.
En dan zijn er de woorden op papier. Boeken waar ik mezelf in kan verliezen.
Af en toe vang ik dan een woord op van een gesprek dat naast mij gaande is en dan let ik weer even op.
Een boek zorgt ervoor dat ik voor mijn gevoel lange treinreizen in enkele minuten afleg en soms veel te laat ga slapen omdat een boek me in zijn greep heeft.

Zelf heb ik ook veel woorden. Ik spreek ze uit, maar kom er niet altijd vanaf.
Als ik teveel woorden in mijn hoofd heb en het niet meer op een rijtje heb, is de tijd gekomen om te schrijven. Ik laat de woorden los op papier en zie hoe ze netjes in de rij staan en mij weer het inzicht geven dat ik zo hard nodig heb. Verwacht overigens niet dat het mooie proza stukken zijn. De woorden zijn alleen voor mij.

De woorden die ik wel wil delen, zullen de komende tijd hier verschijnen.
Over alles wat me bezig houdt. Op dit moment is dat solliciteren, over een half uur zal ik me bezig gaan houden met koken, een uur later kijk ik misschien een mooie film of een interessant tv-programma en praat ik ondertussen tegen mijn man over hoe het gisteren was bij Bijbelstudie. Het zal soms serieus, soms luchtig zijn. Soms lang, soms kort. Soms persoonlijk en soms ook niet. Maar het zal altijd boeiend zijn.

Ik kan niet beloven dat ik trouw iedere dag zou schrijven.
Altijd honger hebben, leidt namelijk enorm af. Vaak denk ik, als ik bij het volgende hoofdstuk in mijn boek ben of toevallig op een blog ben beland:

Nog eentje dan

Michelle Franssen-Vonk

4 thoughts on “Nog eentje dan

  1. Leuk Mies! Ik ga je volgen hoor šŸ™‚ Misschien een tip om je even te verdiepen in Bloglovin.com, via daar kunnen mensen je heel makkelijk volgen. Zeker als je niet dagelijks iets schrijft, vergeten mensen soms dat je bestaat. Als je dan automatisch tussen hun bloglovin komt te staan wanneer je een update plaatst, raak je ze niet kwijt šŸ™‚

Geef een reactie

